Sellele küsimusele on raske anda ühest vastust. Kuigi sõnal probleem on pigem negatiivne tähendusväli, võiks see kuuluda iga inimese ja ettevõtte eneseanalüüsi ning arengukava sõnavarasse.
Oskus näha lahendust
Raskustesse ja ebaõnnestumistesse tuleb suhtuda kui positiivsesse ja edasiviivasse jõudu, mitte kui vaenlasse, kes on tulnud teil pinda jalge alt ära tõmbama. Probleemidele keskendumine või nende vältimine toodab probleeme juurde. Kui suunate oma energia lahenduste otsimisele, siis varem või hiljem leiate selle. Thomas Edison ei oleks leiutanud elektripirni, kui ta ei oleks järjekindlalt jätkanud lahenduste otsimist hoolimata paljudest ebaõnnestunud katsetest.
Palju räägitakse niisugusest mõtteviisist lisaks indiviididele ka ettevõtete tasandil. Lühidalt kokkuvõetuna saavad edukaks need, kes õpivad oma vigadest ja on keskendunud mitte probleemide, vaid lahenduste nägemisele.
Oskus näha probleemi
Ettevõtja jaoks on oskus probleeme näha ja kriitiliselt hinnata väga vajalik omadus. Probleemile keskendumine ja selle analüüs on fundamentaalne samm eduka ettevõtja arengus.
Iga toode või teenus on ühel või teisel viisil lahendus mingile probleemile. Ettevõtlusmaailma sisenemiseks tuleb hoida silmad ja kõrvad lahti ning osata näha ja kuulata teiste inimeste muresid. Asju, mida saaks optimaalsemalt toimima panna või efektiivsemalt lahendada, leidub kaasaegses maailmas lõpmatult.
Alustavad ettevõtjad kipuvad kiinduma lahendusse ja unustama probleemi
Olgu tegemist kas seltskondliku vestluse, ettevõtlusideede konkursi või esitlusega investorite ees, kipuvad noored ettevõtjad väga suure entusiasmiga rääkima oma väljapakutud lahendusest. Sageli jäetakse probleem tahaplaanile juba varases faasis. Tegelikult võib ju häid lahendusi olla mitmeid ning seni, kuni kõige nutikamat ja kasutajasõbralikumat otsitakse, peaks tähelepanu keskmes olema just probleem.
Ettevõtte alustamise algfaasis tuleb minna süvitsi probleemi sõnastamise, põhjendamise ja numbriliste näitajate väljatoomisega ning küsida:
- Kas ja miks on see oluline probleem?
- Kui paljude jaoks on see probleem?
- Kas selle probleemi lahendamise eest oleksid need inimesed nõus raha välja käima ning kui palju?
Alles siis, kui olete vastanud neile küsimustele, keskenduge oma lahendusele ja mõelge, kuidas oma toode või teenus üles ehitada.