swedbank
Kolmapäev, 21. Veebruar
 

Kuidas teada saada, mida klient tegelikult tahab?

Selleks et äriplaani lihvida ja leida lahendus kliendi probleemile, tuleb arvestada, et iga inimene on unikaalne ning seetõttu on mõttetu eeldada, mida teine tahab. Kuidas teada saada, mida klient tegelikult tahab, selgitab Velvet OÜ asutaja ja loovjuht Janno Siimar.

Mida klient tegelikult tahab?

  • Kliendi soovi teadasaamiseks tuleb temalt seda küsida.
  • Iga inimene on unikaalne ja lahenduse leidmiseks tuleb talle ka nii läheneda.
  • Kui teil napib raha, siis tuleb selle võrra rohkem aega panustada.

Kliendi probleemi või soovi mõistmiseks on olemas väga lihtne tehnika – neilt tuleb seda lihtsalt küsida. Sageli kipuvad aga alustavad ettevõtjad lahenduse leidmisel lähtuma enda muredest, mis neil elus on ette tulnud. Siin võib takistuseks saada pisike apsakas, näiteks võib juhtuda, et ollakse ainus sellise murega inimene ning teistele selle lahendamine korda ei lähe. Seega tuleks uurida kõigepealt inimeste probleeme ning samas teada saada, mida nad elus väärtustavad. See ongi hetk, mil hakkavad selginema potentsiaalsed kliendid.

Reeglina on inimeste probleemiks kõikvõimalikud takistused, mis ei lase neil ühes või teises suunas liikuda. Väga oluline on toote või teenuse väljatöötamisel teada, kuhu kliendid teel on, mis neid takistab ja kuidas see takistus ületada. Ning mõelda, kas teie lahendus ikka lahendab selle probleemi või aitab ainult osaliselt.

Vahet ei ole, kuidas esitada täpsustavaid küsimusi – peaasi on üldse küsida. Ja mida rohkem, seda paremaid ja edasiviivamaid vastuseid saab. Kui ettevõttel pole raha esimeste sammude ja arengu jaoks, siis tulekski panustada raha asemel aega ning teha hädavajalikku eeltööd küsitluste näol. Näiteks juba 10 intervjuud konkreetsete inimestega annab suurepärase ülevaate, kas üldse edasi liikuda ning mida on vaja äriplaani juures täpsemaks ajada.

tarkvara

Veel samal teemal

Viimati lisatud artiklid samas rubriigis

  • Kuula Marketingi Instituudi Turundusraadiot 20.02.2018

    Internetipõhine "Turundusraadio" jagab nõu erinevatel aktuaalsetel turunduse, müügi ja mainekujundusega seotud teemadel. Saadet juhivad Marketingi Instituudi juht ja turunduskonsultant Anu-Mall Naarits ning suhtekorraldaja Raul Kalev. Saade uueneb teisipäeva hommikuti kell 10.00.
    Loe edasi..

  • Kuula Vikerraadio saadet Ettevõtlusminutid 20.02.2018

    Saade valmib koostöös Kaubandus-Tööstuskojaga. Kuulake igal esmaspäeval kell 13.05 (Uudis+ sees).
    Loe edasi..

  • Uus kohustus ettevõtetele – isikuandmete töötlemise register 15.02.2018

    Ettevõtte andmekaitsespetsialist ütles, et uue isikuandmete kaitse määrusega tuleb meile kohustus pidada töötlustoimingute registrit. Kas see tähendab, et peame edaspidi sinna registrisse iga liigutuse kirja panema, kui kellegi isikuandmeid oma töös kasutame?
    Loe edasi..

  • Minu andmed – kütus andmemajandusele? 12.02.2018

    Euroopa Liidus käimasoleva andmekaitsereformi kandev idee on anda üksikisikule tagasi kontroll enda andmete üle, mis sotsiaalmeedia ja internetipõhiste teenuste ajastul on kippunud käest libisema.Olukorras, kus me ammu enam ei suuda jälgida, milliseid andmeid erinevate teenuseosutajate juures kokku kogutakse ja kuidas neid meie huvides (või meie vastu?) kasutatakse, küsitakse üha sagedamini, kas privaatsus ongi surnud.Andmekaitse üldmäärus annab üksikisikule õiguse küsida andmete töötlejalt teda puudutavaid isikuandmeid ja nõuda, et andmete töötleja edastaks need ise otse teisele isikuandmete töötlejale.Teenuseosutajale tähendab see, et klient tuleb koos tema kohta kogutud andmetega otsese konkurendi juurde aidata.
    Loe edasi..

  • Ärivaidluste lahendamise kolm võimalust – milline valida? 24.01.2018

    On suurepärane, kui vaidlused, kui need tekivadki, õnnestub lahendada pooltevaheliste läbirääkimiste teel. Samas tuleb paratamatult ette ka vaidlusi, kus kokkulepet ei sünni ja vaja on erapooletut abi lahenduseni jõudmiseks. Kõige tuntum viis äriva ...
    Loe edasi..

Vaata kõiki artikleid
 
Lauakalender 2018
Töövahendid
Naljanurk

Raamatupidaja kontrollib töölähetusest saabunud töötaja kuludokumente.
"Mis astronoomiline summa see on?"
"See on arve hotelli eest."
"Aga kes andis Teile loa hotell ära osta?"

Uudised > Eelnõud
Kalender & arhiiv
E T K N R L P
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
« Veebruar 2018 »
Tööpäevade arv kuus 20
Töötunde kuus 157
Riigipühad: 24.02

Vaata tööajafondi..
E-POOD
Gallup
Kas koostate juba puhkuste ajakava?
 Jah
 Ei
 Ei tea
Äriregister
Kreedix
Maksu- ja tolliamet
Eesti KMKR otsing
  • Manpower
  • SimplBooks
  • epood
  • Dokumendinaidised
 
Koostööpartnerid
  RMP Eesti RMP Eesti OÜ Registrikood 11027462
KMKR EE100898345

Swedbank: EE582200221024811122
SEB Pank: EE221010220073067015
LHV Pank: EE117700771000732704

Jur. aadress: Rukki 18-8, Tallinn
Kontor: Mustamäe tee 5-607, Tallinn
Tel. 6 848 110
E-post: info@rmp.ee
RMP Eesti tooted Portaal RMP.ee
Uudiskiri Nädalakiri
Ajakiri Spetsialist

Raamatupidaja kalendermärkmik
Juhendraamat KÜ raamatupidamine
Juhendraamat MTÜ raamatupidamine
Dokumendinäidised

KOOLITUSED
Raamatupidamisteenus
Majandusarvestuse põhitõed

RSSFacebookTwitter
RMP.ee Kontakt
Uudised
Kasutajatingimused
Foorumi tingimused
Koostööpartnerid
REKLAAM
Tagasiside

STATISTIKA
252924  Foorumi postitust
345  E-poe toodet
87  Koolitust
23089  Artiklit
52429  Registreerunud kasutajat
36145  Nädalakirja tellijat
33359  Pers. pakkumise tellijat
Lugeja staatus  KÜLALINE
   - ei näe spetsialistide artikleid
   - ei kehti soodustused
   - ei saa populaarset uudiskirja Nädalakiri

REGISTREERU


 REGISTREERUNUD KASUTAJA
   + kõik artiklid sisselogimisel nähtavad
   + PDF ajakiri Spetsialist tasuta
   + uudiskiri Nädalakiri e-postile
   + soodustused RMP Eesti koolitustele

Logi sisse
 

© RMP Eesti OÜ 2004-2017