Neljapäev, 26. Aprill
 

Kuidas teada saada, mida klient tegelikult tahab?

Selleks et äriplaani lihvida ja leida lahendus kliendi probleemile, tuleb arvestada, et iga inimene on unikaalne ning seetõttu on mõttetu eeldada, mida teine tahab. Kuidas teada saada, mida klient tegelikult tahab, selgitab Velvet OÜ asutaja ja loovjuht Janno Siimar.

Mida klient tegelikult tahab?

  • Kliendi soovi teadasaamiseks tuleb temalt seda küsida.
  • Iga inimene on unikaalne ja lahenduse leidmiseks tuleb talle ka nii läheneda.
  • Kui teil napib raha, siis tuleb selle võrra rohkem aega panustada.

Kliendi probleemi või soovi mõistmiseks on olemas väga lihtne tehnika – neilt tuleb seda lihtsalt küsida. Sageli kipuvad aga alustavad ettevõtjad lahenduse leidmisel lähtuma enda muredest, mis neil elus on ette tulnud. Siin võib takistuseks saada pisike apsakas, näiteks võib juhtuda, et ollakse ainus sellise murega inimene ning teistele selle lahendamine korda ei lähe. Seega tuleks uurida kõigepealt inimeste probleeme ning samas teada saada, mida nad elus väärtustavad. See ongi hetk, mil hakkavad selginema potentsiaalsed kliendid.

Reeglina on inimeste probleemiks kõikvõimalikud takistused, mis ei lase neil ühes või teises suunas liikuda. Väga oluline on toote või teenuse väljatöötamisel teada, kuhu kliendid teel on, mis neid takistab ja kuidas see takistus ületada. Ning mõelda, kas teie lahendus ikka lahendab selle probleemi või aitab ainult osaliselt.

Vahet ei ole, kuidas esitada täpsustavaid küsimusi – peaasi on üldse küsida. Ja mida rohkem, seda paremaid ja edasiviivamaid vastuseid saab. Kui ettevõttel pole raha esimeste sammude ja arengu jaoks, siis tulekski panustada raha asemel aega ning teha hädavajalikku eeltööd küsitluste näol. Näiteks juba 10 intervjuud konkreetsete inimestega annab suurepärase ülevaate, kas üldse edasi liikuda ning mida on vaja äriplaani juures täpsemaks ajada.

tarkvara

Veel samal teemal

Viimati lisatud artiklid samas rubriigis

  • Andmekaitsespetsialistil peavad olema vajalikud kompetentsid 24.04.2018

    Meie ettevõttel on isikuandmete kaitse üldmääruse järgi kohustus määrata andmekaitsespetsialist. Ettevõttes on olemas inimene, kes on ka varem andmekaitseküsimustega tegelenud, kuid kes ei ole läbinud andmekaitsespetsialisti koolitust. Kas võime ta määrata andmekaitsespetsialistiks või peab määrusejärgsel spetsialistil kindlasti olema mingisugune koolitus läbitud ja tunnistus ette näidata?
    Loe edasi..

  • Kuula Marketingi Instituudi Turundusraadiot 24.04.2018

    Internetipõhine "Turundusraadio" jagab nõu erinevatel aktuaalsetel turunduse, müügi ja mainekujundusega seotud teemadel. Saadet juhivad Marketingi Instituudi juht ja turunduskonsultant Anu-Mall Naarits ning suhtekorraldaja Raul Kalev. Saade uueneb teisipäeva hommikuti kell 10.00.
    Loe edasi..

  • Kuula Vikerraadio saadet Ettevõtlusminutid 24.04.2018

    Saade valmib koostöös Kaubandus-Tööstuskojaga. Kuulake igal esmaspäeval kell 13.05 (Uudis+ sees).
    Loe edasi..

  • Ehitada saab ka tüütu planeerimismenetluseta 17.04.2018

    Üldreeglina on vähemalt linnades suuremateks ehituslikeks ümberkujunduseks tarvis teha detailplaneeringu menetlus. Ehkki tihti aeganõudev, võimaldab see siiski avalikkust ja huvitatud isikuid, eelkõige naabruskonda kaasata ning vähemalt põhjendatud määras ka nende muresid ja ettepanekuid arvestada. Detailplaneering on aluseks hiljem ehitusprojekti koostamiseks ja -loa taotlemiseks.
    Loe edasi..

  • Panoraamivabadus – vabadus, mis meil puudub 11.04.2018

    Eestis sisuliselt puudub üks vabadus, mille puudumisest paljud isegi ei tea. Tegemist on panoraamivabadusega, mis lubab pildistada, luua ja avaldada pilte alaliselt avalikus kohas asetsevatest ehitistest, skulptuuridest või muudest kunstiteostest, rikkumata sellega mis tahes autoriõiguse seadusi, mis võivad antud tööde suhtes kehtida.
    Loe edasi..

Vaata kõiki artikleid
 
Konsolideerimine
Töövahendid
Naljanurk

Raamatupidaja kontrollib töölähetusest saabunud töötaja kuludokumente.
"Mis astronoomiline summa see on?"
"See on arve hotelli eest."
"Aga kes andis Teile loa hotell ära osta?"

Uudised > Eelnõud
Kalender & arhiiv
E T K N R L P
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
« Aprill 2018 »
Tööpäevade arv kuus 21
Töötunde kuus 168
Riigipühad: 01.04

Vaata tööajafondi..
E-POOD
Gallup
Kas teie ettevõttes tutvustatakse töötajatele juba uue isikuandmete kaitse üldmääruse nõudeid?
 Jah
 Ei
 Ei tea
Äriregister
Kreedix
Maksu- ja tolliamet
Eesti KMKR otsing
  • Leinonen pearaamatupidaja
  • Trendsetter
  • epood
  • Maksuskoop
 

Merit iPhone

Koostööpartnerid
  RMP Eesti RMP Eesti OÜ Registrikood 11027462
KMKR EE100898345

Swedbank: EE582200221024811122
SEB Pank: EE221010220073067015
LHV Pank: EE117700771000732704

Jur. aadress: Rukki 18-8, Tallinn
Kontor: Mustamäe tee 5-607, Tallinn
Tel. 6 848 110
E-post: info@rmp.ee
RMP Eesti tooted Portaal RMP.ee
Uudiskiri Nädalakiri
Ajakiri Spetsialist

Raamatupidaja kalendermärkmik
Juhendraamat KÜ raamatupidamine
Juhendraamat MTÜ raamatupidamine
Dokumendinäidised

KOOLITUSED
Raamatupidamisteenus
Majandusarvestuse põhitõed

RSSFacebookTwitter
RMP.ee Kontakt
Uudised
Kasutajatingimused
Foorumi tingimused
Koostööpartnerid
REKLAAM
Tagasiside

STATISTIKA
254931  Foorumi postitust
350  E-poe toodet
71  Koolitust
22254  Artiklit
52651  Registreerunud kasutajat
36254  Nädalakirja tellijat
33447  Pers. pakkumise tellijat
Lugeja staatus  KÜLALINE
   - ei näe spetsialistide artikleid
   - ei kehti soodustused
   - ei saa populaarset uudiskirja Nädalakiri

REGISTREERU


 REGISTREERUNUD KASUTAJA
   + kõik artiklid sisselogimisel nähtavad
   + PDF ajakiri Spetsialist tasuta
   + uudiskiri Nädalakiri e-postile
   + soodustused RMP Eesti koolitustele

Logi sisse
 

© RMP Eesti OÜ 2004-2017