aastaaruanne 2017
Teisipäev, 12. Detsember
 

Kuidas teada saada, mida klient tegelikult tahab?

Selleks et äriplaani lihvida ja leida lahendus kliendi probleemile, tuleb arvestada, et iga inimene on unikaalne ning seetõttu on mõttetu eeldada, mida teine tahab. Kuidas teada saada, mida klient tegelikult tahab, selgitab Velvet OÜ asutaja ja loovjuht Janno Siimar.

Mida klient tegelikult tahab?

  • Kliendi soovi teadasaamiseks tuleb temalt seda küsida.
  • Iga inimene on unikaalne ja lahenduse leidmiseks tuleb talle ka nii läheneda.
  • Kui teil napib raha, siis tuleb selle võrra rohkem aega panustada.

Kliendi probleemi või soovi mõistmiseks on olemas väga lihtne tehnika – neilt tuleb seda lihtsalt küsida. Sageli kipuvad aga alustavad ettevõtjad lahenduse leidmisel lähtuma enda muredest, mis neil elus on ette tulnud. Siin võib takistuseks saada pisike apsakas, näiteks võib juhtuda, et ollakse ainus sellise murega inimene ning teistele selle lahendamine korda ei lähe. Seega tuleks uurida kõigepealt inimeste probleeme ning samas teada saada, mida nad elus väärtustavad. See ongi hetk, mil hakkavad selginema potentsiaalsed kliendid.

Reeglina on inimeste probleemiks kõikvõimalikud takistused, mis ei lase neil ühes või teises suunas liikuda. Väga oluline on toote või teenuse väljatöötamisel teada, kuhu kliendid teel on, mis neid takistab ja kuidas see takistus ületada. Ning mõelda, kas teie lahendus ikka lahendab selle probleemi või aitab ainult osaliselt.

Vahet ei ole, kuidas esitada täpsustavaid küsimusi – peaasi on üldse küsida. Ja mida rohkem, seda paremaid ja edasiviivamaid vastuseid saab. Kui ettevõttel pole raha esimeste sammude ja arengu jaoks, siis tulekski panustada raha asemel aega ning teha hädavajalikku eeltööd küsitluste näol. Näiteks juba 10 intervjuud konkreetsete inimestega annab suurepärase ülevaate, kas üldse edasi liikuda ning mida on vaja äriplaani juures täpsemaks ajada.

tarkvara

Veel samal teemal

Viimati lisatud artiklid samas rubriigis

Vaata kõiki artikleid
 
Lauakalender 2018
Töövahendid
Naljanurk


Uusrikas tuleb Singapurist komandeeringust ja näitab raamatupidajale arveid.
"Aga mis astronoomiline summa see on?" küsib raamatupidaja.
"Hotelliarve," vastab uusrikas.
"Aga miks oli kolmeks päevaks vaja kogu hotell kinni panna?"
"Ei mäleta."

Uudised > Eelnõud
Kalender & arhiiv
E T K N R L P
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
« Detsember 2017 »
Tööpäevade arv kuus 19
Töötunde kuus 152
Riigipühad: 24.12, 25.12 ja 26.12

Vaata tööajafondi..
E-POOD
Gallup
Kas oskate juba praegu oma tuleva aasta tulusid prognoosida?
Äriregister
Kreedix
Maksu- ja tolliamet
Eesti KMKR otsing
  • Arveldaja
  • timbeco
  • estanc
  • epood
 
Koostööpartnerid
  RMP Eesti RMP Eesti OÜ Registrikood 11027462
KMKR EE100898345

Swedbank: EE582200221024811122
SEB Pank: EE221010220073067015
LHV Pank: EE117700771000732704

Jur. aadress: Rukki 18-8, Tallinn
Kontor: Mustamäe tee 5-607, Tallinn
Tel. 6 848 110
E-post: info@rmp.ee
RMP Eesti tooted Portaal RMP.ee
Uudiskiri Nädalakiri
Ajakiri Spetsialist

Raamatupidaja kalendermärkmik
Juhendraamat KÜ raamatupidamine
Juhendraamat MTÜ raamatupidamine
Dokumendinäidised

KOOLITUSED
Raamatupidamisteenus
Majandusarvestuse põhitõed

RSSFacebookTwitter
RMP.ee Kontakt
Uudised
Kasutajatingimused
Foorumi tingimused
Koostööpartnerid
REKLAAM
Tagasiside

STATISTIKA
250569  Foorumi postitust
348  E-poe toodet
87  Koolitust
22727  Artiklit
51950  Registreerunud kasutajat
35910  Nädalakirja tellijat
33163  Pers. pakkumise tellijat
Lugeja staatus  KÜLALINE
   - ei näe spetsialistide artikleid
   - ei kehti soodustused
   - ei saa populaarset uudiskirja Nädalakiri

REGISTREERU


 REGISTREERUNUD KASUTAJA
   + kõik artiklid sisselogimisel nähtavad
   + PDF ajakiri Spetsialist tasuta
   + uudiskiri Nädalakiri e-postile
   + soodustused RMP Eesti koolitustele

Logi sisse
 

© RMP Eesti OÜ 2004-2017