Kuidas teada saada, mida klient tegelikult tahab?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Selleks et äriplaani lihvida ja leida lahendus kliendi probleemile, tuleb arvestada, et iga inimene on unikaalne ning seetõttu on mõttetu eeldada, mida teine tahab. Kuidas teada saada, mida klient tegelikult tahab, selgitab Velvet OÜ asutaja ja loovjuht Janno Siimar.

Mida klient tegelikult tahab?

  • Kliendi soovi teadasaamiseks tuleb temalt seda küsida.
  • Iga inimene on unikaalne ja lahenduse leidmiseks tuleb talle ka nii läheneda.
  • Kui teil napib raha, siis tuleb selle võrra rohkem aega panustada.

Kliendi probleemi või soovi mõistmiseks on olemas väga lihtne tehnika – neilt tuleb seda lihtsalt küsida. Sageli kipuvad aga alustavad ettevõtjad lahenduse leidmisel lähtuma enda muredest, mis neil elus on ette tulnud. Siin võib takistuseks saada pisike apsakas, näiteks võib juhtuda, et ollakse ainus sellise murega inimene ning teistele selle lahendamine korda ei lähe. Seega tuleks uurida kõigepealt inimeste probleeme ning samas teada saada, mida nad elus väärtustavad. See ongi hetk, mil hakkavad selginema potentsiaalsed kliendid.

Reeglina on inimeste probleemiks kõikvõimalikud takistused, mis ei lase neil ühes või teises suunas liikuda. Väga oluline on toote või teenuse väljatöötamisel teada, kuhu kliendid teel on, mis neid takistab ja kuidas see takistus ületada. Ning mõelda, kas teie lahendus ikka lahendab selle probleemi või aitab ainult osaliselt.

Vahet ei ole, kuidas esitada täpsustavaid küsimusi – peaasi on üldse küsida. Ja mida rohkem, seda paremaid ja edasiviivamaid vastuseid saab. Kui ettevõttel pole raha esimeste sammude ja arengu jaoks, siis tulekski panustada raha asemel aega ning teha hädavajalikku eeltööd küsitluste näol. Näiteks juba 10 intervjuud konkreetsete inimestega annab suurepärase ülevaate, kas üldse edasi liikuda ning mida on vaja äriplaani juures täpsemaks ajada.

Allikas:  SEB Pank

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll