Kuidas veenduda äriidee elujõulisuses?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Paljudel tekib äriidee, mis tundub peaaegu et geniaalne, kuid millest pärast mõnd kiiret arvutust ja esialgset uuringut tuleb paraku loobuda. Enne kui panustate oma ideesse aega, raha ja tööd, veenduge tema elujõulisuses. Selleks et aru saada, kas teil ikka õnnestub ideed muuta tõeliseks ärivõimaluseks, peate läbima põhjaliku tõeotsingu. 

Kas nõudlust on? 

Selgitage välja,

  • kas teie äriideel on turul kohta,
  • kas selle toote või teenuse järele on tegelik vajadus ja
  • kas potentsiaalne klient on valmis selle eest maksma.

Paljud ettevõtjad leiavad, et just maksujõulised ja huvitatud kliendid määravad idee väärtuse. Kasutage nõudluse uurimiseks kõiki kättesaadavaid võimalusi: vestlusi sõprade ja tuttavate ringis, internetiküsitlusi, fookusgruppe, foorumeid ning konverentse.

Oluline on mõista, kas teie toode või teenus on potentsiaalsele kliendile taskukohane. Uurige, kas on konkurente, kes pakuvad sedasama, kuid väiksema hinnaga. Kui selliseid pakkujaid leidub, siis pöörduge heinakuhja juurde tagasi ja jätkake otsimist. 

Kas idee toob kasumit? 

Äri peab olema kasumlik. Kui teie toote või teenuse omahind on suurem hinnast, millega suudate teda müüa, siis vaevalt te oma äri edukaks võite nimetada. Arvutage välja oma idee ellurakendamise keskmine maksumus ja mõelge, milline võiks olla selle toote või teenuse ideaalne turuhind.

Ettevõtluskeskkond on karm ja sealne konkurents halastamatu. Isegi nende suhtes, kes on turule tulnud silmapaistvate rehkendustega. Te ju ei soovi maratoni stardis olla teistest jooksjatest viie kilomeetri võrra maas! Alustades oma äri juba toimival turul, kasutage täpselt sellist lähenemisviisi.

Kas ideed saab arendada? 

Hea äriidee sisaldab endas kasvuvõimalust. Juba päris ettevõtlustegevuse alguses vajate plaani, kuidas äri arendada ja laiendada, või siis peab teil olema vähemalt ettekujutus selle edasisest suunast. Teie kõrvale siginevad kiiresti konkurendid ning loodus- ja majandusseaduste kohaselt jääb ellu see, kes areneb. 

Kas teie äriidees on midagi ainulaadset? 

Koopia jääb koopiaks. Äriideel, mis mitte millegi poolest ei erine juba turul olevate konkurentide pakkumisest, on väga raske ellu jääda. Seepärast leidke üles oma toote või teenuse unikaalsed aspektid.

Kui te ei suuda neid leida, pöörake tähelepanu konkurentidele. Milles seisnevad nende nõrkused? Kuidas saaksite seda, mida nad juba pakuvad, paremaks teha? Kui te selle võimaluse avastate, siis olete oma äri kullaaugu leidnud. 

Kas te oma ideesse ise usute? 

Äri alustamise ja alalhoidmise tee ei ole roosiline: isegi edu puhul tuleb teil arvestada vaeva, väljakutsete ning raskete hetkedega. Ilma ettekujutuse, tahtejõu ja tõelise usuta oma ideesse on see teekond eriti raske.Isegi peale kõiki arvestusi ja uuringuid peate mõtlema, kas te ikka

  • tahate iga päev elada koos oma ideega ning
  • usute sellesse niivõrd, et suudate ka teisi uskuma panna.

Kui teie veendumus ei ole päris kindel, siis unustage sentimentaalsus ja liikuge edasi. On saabunud aeg taas hakata heinakuhjas kaevama, et leida oma nõel.

Allikas:  SEB Pank
Märksõnad:

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll