Kvaliteedijuhtimissüsteemi edukaks rakendamiseks on soovitatav järgida seitset etappi.
1. Kaasake ettevõtte juhtkond
- Määratlege ISO 9001 rakendamise vajadus
- Määratlege ettevõtte missioon, visioon ja väärtused
- Määratlege ettevõtte huvipooled: kliendid ja lõppkasutajad, töötajad, tarnijad, aktsionärid, ühiskond
- Määratlege ja järjestage ettevõtte ja toote/teenuse kvaliteedi eesmärgid
2. Määratlege vajalikud protsessid ettevõtte ja kvaliteedi eesmärkide saavutamiseks
3. Rakendage kvaliteedijuhtimissüsteemi protsesse
4. Looge ISO 9001 põhinev kvaliteedijuhtimissüsteem
- Tuvastage ISO 9001 nõuded
- Kohandage ettevõtte kvaliteedijuhtimissüsteem ISO 9001 nõuetega
- Määratlege vahend ettevõtte kvaliteedijuhtimissüsteemi ja ISO 9001 nõuete vahel
- Kaasake ettevõtte kvaliteedijuhtimissüsteemi vajalikud tegevused, protseduurid ja kontroll
5. Rakendage uuendatud kvaliteedijuhtimissüsteem ellu, koolitades ettevõtte töötajaid ja jälgides protsesside efektiivsust
6. Hallake ettevõtte kvaliteedijuhtimissüsteemi
- Keskenduge kliendi rahulolule
- Jälgige ja mõõtke kvaliteedijuhtimissüsteemi toimimist
- Jätkake tegevuse parendamist
- Kaaluge eeskujulike ärimudelite rakendamist ettevõtte tegevuses
7. Teostage sõltumatu audit kaasates akrediteeritud registreerimis-/sertifitseerimisasutus või deklareerige kvaliteedijuhtimissüsteemi nõuetele vastavust
Kasulikke juhiseid ja praktilisi näpunäiteid kvaliteedijuhtimissüsteemi rakendamiseks annab käsiraamat "ISO 9001 väikeettevõttele. Mida teha?"