Telefonikõnede salvestamisel peab alati olema selge eesmärk

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Andmeid tuleb koguda ainult mahus, mis on eesmärgi saavutamiseks vältimatult vajalikud. Kui alus ei tulene otse seadusest (näiteks hädaabikõnede salvestamine), tuleb asutuse/ ettevõtte siseselt alati määratleda selged ja konkreetsed eesmärgid, mille täitmiseks on salvestamine vajalik. Kõnede salvestamisel tuleb hinnata, kas salvestamisele pole tõhusamaid alternatiive.

Kui ametiasutuses toimub kõnede salvestamine seaduse alusel, siis eraettevõttes saab salvestada kas nõusoleku alusel või kliendiga sõlmitud lepingu alusel. Seega peab kõne teist poolt lindistamisest hiljemalt kõne alguses selgelt teavitama ning salvestamiseks peab olema isiku nõusolek. Siin ei ole vahet, kas tegemist on sissetuleva kõnega või kõnega, mis salvestatakse välja helistades.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll