Uuring: Eestlased ostavad ligi 7 protsenti kaubast internetist

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Eestis moodustavad internetist tellitud kaubad 6,2 protsenti kõikidest füüsiliste esemete ostudest; 71 protsenti Eestis interneti kaudu tooteid ostnutest on seda teinud mõnest välisriigi e-poest ja 82 protsenti plaanib seda edaspidi teha, lähtub Kantar TNS-i üleeuroopalisest uuringust.

Eestimaalased eelistavad välisriikidest 63 protsendiga enim Hiina, 53 protsendiga Suurbritannia ja 32 protsendiga Saksamaa veebipoode. Regioonidest troonib eestlaste jaoks esikohal 72 protsendiga Euroopa, mille puhul 16 protsenti ostudest sooritatakse naaberriikidest Lätist, Soomest ja Venemaalt. Regiooniti teisel kohal on 63 protsendiga Hiina ja kolmandal 31 protsendiga USA. Viimati tehtud ostude põhjal osutus eestlaste seas enim levinud tellimiskeskkonnaks AliExpress, teatas DPD Eesti.

Kõige rohkem saab internetist ostmise kasvust kasu Hiina, mille veebilehtedelt sooritatakse enim oste võrreldes teiste riikidega," rääkis DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.

Peamised põhjused, miks välisriikide e-poode külastatakse, on soodsamad hinnad ja laiem tootevalik: 59 protsenti vastanutest ütles, et otsib parimat hinda ning 50 protsenti märkisid, et välismaa e-poodidest leiab tooteid ja brände, mida kohalikud poed ei paku. 76 protsenti viimastest ostudest sooritati veebilehelt, mille kaudu oldi ka varem kaupa tellitud.

Välisriikide e-poodidest tellivad eestlased enim kõrgtehnoloogiat ja elektroonikaseadmeid, moekaupu, kingi ja vaba aja tooteid. Oma viimase tellitud toote tagastas müüjale 3 protsenti Eesti e-poodlejatest. Enim saadeti tagasi kõrgtehnoloogiat ja elektroonikaseadmeid.

Kantar TNS-i läbiviidud uuring e-poodlemisest näitas, et 9,6 protsenti kõikidest füüsiliste esemete ostudest sooritavad eurooplased interneti kaudu. Kusjuures 85 protsenti veebiostudest teevad korduvostjad. 88 protsenti Eesti e-poodlejatest pidas oma viimast ostutehingut lihtsaks ja 92 protsenti jäi ostukogemusega rahule. 96 protsenti vastanutest kavatseb ka edaspidi veebipoodidest kaupa tellida.

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS vahemikus 19. september kuni 7. oktoober 2016. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes alates 2016. aasta jaanuarist olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis. 

Allikas:  BNS

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll