Ummiku- ja infrastruktuurimaksud Rootsis

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Mis vahe on infrastruktuurimaksul ja ummikumaksul?

Rootsis saab infrastruktuurimaksu võtta näiteks äsja ehitatud silla, tunneli või mäekuru ületamise või läbimise eest, et katta selle ehituskulud. Kui sild, tunnel või mäekuru on juba ehitatud avaliku sektori raha eest, ei või Rootsi seaduste kohaselt hiljem maksu kehtestada.

Infrastruktuurimaksude põhjenduseks on asjaolu, et infrastruktuuri kasutajad maksavad selle eest.

Kui eesmärk on vähendada ummikuid Rootsi linnapiirkondades, rakendatakse hoopis ummikumaksu. Ummikumaksude põhjenduseks on asjaolu, et ummikuid ja keskkonnaprobleeme põhjustavad liiklejad maksavad kinni kulud, mis ühiskonnale sellega seoses tekivad.

Ummikumaksud Stockholmis ja Göteborgis

Rootsis kehtib ummikumaksusüsteem Stockholmis ja Göteborgis. Maks kehtib nii Rootsis kui ka väljaspool Rootsit registreeritud sõidukitele.

Maksesüsteem on täiesti automaatne. Kui möödute kontrollpunktist, registreeritakse mööduv sõiduk ja selle omanikule saadetakse maksekorraldus.

Miks on Rootsis kehtestatud ummikumaks?

Ummikumaksu eesmärk on parendada liiklusvooge, teeohutust ja keskkonda, samuti aidata rahastada investeeringuid teede infrastruktuuri muudes piirkondades. Ummikumaksude põhjenduseks on asjaolu, et ummikuid ja keskkonnaprobleeme põhjustavad liiklejad maksavad kinni kulud, mis ühiskonnale sellega seoses tekivad.

Kas igat liiki sõidukite eest tuleb maksta ummikumaksu?

Ummikumaksu tuleb maksta sõiduautode, veokite ja vähem kui 14 tonni kaaluvate busside eest. Maksu ei pea maksma hädaabisõidukite, liikurkraanade ja enam kui 14-tonnise kogumassiga busside, samuti mootorrataste ja mopeedide eest.

Ummikutasude päeva maksimummäär:  105 kroonini päeva ja sõiduki kohta.

Erinevatel aegadel erinev maksumäär

Ummikumaksu võetakse sõidukite eest, mis mööduvad maksejaamast esmaspäevast reedeni kell 06.00-18.29. Maksu ei võeta laupäeviti ja pühapäeviti, riigipühadel, riigipühale eelneval päeval ega juulikuus.

Et maksu mõjul liiklus ka tegelikult väheneks, erinevad maksumäärad sõltuvalt kellaajast – maksumäär on kõrgeim nendel ajavahemikel ja neis kohtades, kus liiklus on kõige tihedam.

Göteborgis maksimaalne summa ühe sõiduki kohta päevas 60 SEK.
Stockholmis maksimaalne summa ühe sõiduki kohta päevas 105 SEK.

Göteborg 

Stockholm

 Stockholmi kesklinnas Essingeledenis
Kellaaeg Maksumäär Kellaaeg Maksumäär Maksumäär
06:00-06:29 9 SEK 06:30-06:59  15 SEK 15 SEK
06:30-06:59 16 SEK  07:00-07:29 25 SEK 22 SEK
07:00-07:59 22 SEK 07:30-08:29 35 SEK 30 SEK
08:00-08:29 16 SEK  08:30-08:59  25 SEK  22 SEK
08:30-14:59 9 SEK 09:00-09:29 15 SEK 15 SEK
09:30-14:59 11 SEK 11 SEK
15:00-15:29 16 SEK  15:00-15:29  15 SEK  15 SEK
15:30-16:59 22 SEK  15:30-15:59 25 SEK 22 SEK
17:00-17:59 16 SEK  16:00-17:29 35 SEK 30 SEK
18:00-18:29 9 SEK 17:30-17:59 25 SEK 22 SEK
18:30-05:59 0 SEK 18:00-18:29 15 SEK 15 SEK


Kaart Essingeledenis
(Google Maps)

Ühekordse maksustamise reegel Göteborgis

Göteborgis kehtib ühekordse maksustamise reegel (Flerpassageregeln). Selle reegli kohaselt maksustatakse 60 minuti jooksul mitmest kontrollpunktist mööduvat sõidukit ainult üks kord. Tasuda tuleb tasumisele kuuluvatest summadest see, mis on suurim.

Kuidas maksta?

Te ei pea maksejaamas tasumiseks peatuma. Kui möödute oma sõidukiga maksejaamast, pildistab sealne kaamera teie sõiduki registreerimismärki. Foto saadetakse Rootsi Transpordiametile, kus sõiduk tuvastatakse. Seejärel saadab Rootsi Transpordiamet sõiduki omanikule makseteade, kui sõiduk on registreeritud Rootsis. Kui sõiduk on registreeritud välismaal, võtab Rootsi Transpordiamet ühendust teavituspartneriga. Sel juhul saadab teavituspartner sõiduki omanikule makseteate.

Kuidas ma tean, kui palju tuleb ummikumaksu maksta?

Kui sõidate läbi maksejaama, näete maksumäärasid kaldteel olevatel digiekraanidel.

Iga kuu lõpus saadab Rootsi Transpordiamet Rootsis registreeritud sõiduki omanikele maksekorralduse. Kui sõiduk on registreeritud välismaal, võtab Rootsi Transpordiamet ühendust teavituspartneriga. Sel juhul saadab teavituspartner sõiduki omanikule maksekorralduse.

Maksekorralduses on märgitud see, mitu korda sõiduk möödus kontrollpunktist eelnenud kalendrikuu jooksul ning tasumisele kuuluv kogusumma. Summa peab hiljemalt maksekorralduses märgitud kuupäeval laekuma Rootsi Transpordiameti ummikumaksude kontole.

Tasuge õigeaegselt

Maksekorralduses on märgitud tasumisele kuuluv kogusumma. Maksekorralduses on märgitud ka see, mitu korda sõiduk möödus kontrollpunktist ning summa päeva kohta. Summa peab hiljemalt maksekorralduses märgitud kuupäeval laekuma Rootsi Transpordiameti ummikumaksude kontole.

Kuu 1 – Kontrollpunktist möödumisel registreeritakse kontrollpunktist möödumiste arv kuul 1. 
Kuu 2 – Kuu 1 eest tasumisele kuuluv summa määratakse kindlaks ning kuu 2 lõpus saadetakse välja maksekorraldus. 
Kuu 3 – Makse kuu 1 eest peab laekuma maksekorraldusel märgitud kuupäevaks.

 

Täiendav tasu: Kui te ei tasu maksu õigeks ajaks, lisandub maksusummale veel 500 SEK.

Kui sõiduki omanikul on Rootsis tasumata rohkem kui 5000 SEK väärtuses makseid ja maksetähtpäevast on möödunud vähemalt kuus kuud, võidakse sõiduki kasutamine keelata.

Kaebuse esitamine – kui teie arvates on eksitud

Kui leiate, et ummikumaksu kohaldamise otsus on ebaõige, saate esitada kaebuse Rootsi Maksuametile e-posti, faksi või kirja teel.

E-post: fordon@skatteverket.se
Faks: +46 10-574 51 80
Postiaadress:
Skatteverket
Trängselskattesektionen
701 87 Örebro
ROOTSI

Kaebuses tuleb märkida järgmised andmed:
sõiduki registreerimisnumber
– maksuotsuse kuupäev
– otsuse vaidlustamise põhjus
– oma nimi ja aadress

Kaebus peab laekuma Rootsi Maksuametile hiljemalt 60 päeva jooksul maksuotsuse või trahviotsuse tegemise kuupäevast.

Ummikumaksud ja kõik muud tasumisele kuuluvad summad tuleb tasuda, isegi kui esitate otsuse suhtes kaebuse.
 

Infrastruktuurimaksud Motalas ja Sundsvallis

Nii Rootsis kui ka välismaal registreeritud sõidukite eest tuleb tasuda Motalas ja Sundsvallis sillamaksu.

Sillamaksud on infrastruktuurimaksud. Maksu mõte on selles, et silla kasutajad aitavad tasuda sillaga seotud kulude eest. Maksesüsteem on täiesti automaatne. Kui möödute sillale lähenemisel kontrollpunktist, registreeritakse mööduv sõiduk ja selle omanikule saadetakse maksekorraldus.

Miks on Rootsis kehtestatud infrastruktuurimaksud?

Infrastruktuurimaksude eesmärk on parendada liiklusvooge, teeohutust ja keskkonda, samuti aidata rahastada investeeringuid teede infrastruktuuri muudes piirkondades.

Kas igat liiki sõidukite eest tuleb maksta sillamaksu?

Sillamaksu tuleb maksta sõiduautode, veokite ja vähem kui 14 tonni kaaluvate busside eest. Maksu ei pea maksma hädaabisõidukite, liikurkraanade ja enam kui 14-tonnise kogumassiga busside, samuti mootorrataste ja mopeedide eest.

Kuidas ma tean, kui palju tuleb sillamaksu maksta?

Kui sõidate läbi kontrollpunkti, näete erinevate sõidukite maksumäärasid silla juures olevatel teabetahvlitel. Teavet kehtivate maksumäärade kohta leiate ka Rootsi Transpordiameti veebisaidilt.

Iga kuu lõpus saadab Rootsi Transpordiamet Rootsis registreeritud sõiduki omanikele maksekorralduse. Kui sõiduk on registreeritud välismaal, võtab Rootsi Transpordiamet ühendust teavituspartneriga. Sel juhul saadab teavituspartner sõiduki omanikule maksekorralduse.

Maksekorralduses on märgitud see, mitu korda sõiduk möödus kontrollpunktist eelnenud kalendrikuu jooksul ning tasumisele kuuluv kogusumma. Summa peab hiljemalt maksekorralduses märgitud kuupäeval laekuma Rootsi Transpordiameti infrastruktuurimaksude kontole.

Erinevatel sõidukitel on erinevad maksud

Sõiduautode, kergete kaubaveokite (kuni 3,5 tonni), busside (kuni 14 tonni) ja raskete kaubaveokite (üle 3,5 tonni) eest tuleb tasuda sillamaksu. Maksu võetakse iga sillaületuse eest ööpäevaringselt 365 päeva aastas. Maksumäär sõltub sõiduki liigist.

Sõiduki liik Motala sild
Sundsvalli sild
Sõiduauto 5 SEK 9 SEK
Kerge kaubaveok 5 SEK 9 SEK
Buss (kuni 14 tonni) 5 SEK 9 SEK
Raske kaubaveok (üle 3,5 tonni) 11 SEK 20 SEK

 
Kuidas maksta?

Te ei pea tasumiseks kontrollpunktis peatuma. Kui möödute oma sõidukiga kontrollpunktist, pildistab sealne kaamera teie sõiduki registreerimismärgi. Foto saadetakse Rootsi Transpordiametile, kus sõiduk tuvastatakse. Seejärel saadab Rootsi Transpordiamet sõiduki omanikule maksekorralduse, kui sõiduk on registreeritud Rootsis. Kui sõiduk on registreeritud välismaal, võtab Rootsi Transpordiamet ühendust teavituspartneriga. Sel juhul saadab teavituspartner sõiduki omanikule makseteate.

Kelle poole pöörduda, kui otsus on minu arvates ebaõige?

Kui teilt nõutakse maksu tasumist, kuid te leiate, et infrastruktuurimaksu käsitlev otsus on ebaõige, saate selle esitada kaebuse Rootsi Transpordiametile.

Saatke oma kaebus SIIT elektroonselt
Või postiga aadressil:
Transportstyrelsen
Omprövning infrastrukturavgift
701 95 Örebro
ROOTSI

Kaebuses tuleb märkida järgmised andmed:
sõiduki registreerimisnumber
– maksuotsuse kuupäev
– otsuse peale kaebamise põhjus
– oma nimi ja aadress

Kaebus peab laekuma Rootsi Transpordiametile hiljemalt 60 päeva jooksul maksuotsuse tegemise kuupäevast.

Tasuge õigeaegselt

Makseteates on märgitud tasumisele kuuluv kogusumma. Makseteates on märgitud ka see, mitu korda sõiduk möödus kontrollpunktist ning summa päeva kohta. Summa peab hiljemalt makseteates märgitud kuupäeval laekuma Rootsi Transpordiameti infrastruktuurimaksude kontole.

Kuu 1- Kontrollpunktist möödumisel registreeritakse kontrollpunktist möödumiste arv kuul 1. 
Kuu 2- Kuu 1 eest tasumisele kuuluv summa määratakse kindlaks ning kuu 2 lõpus saadetakse välja maksekorraldus. 
Kuu 3- Makse kuu 1 eest peab laekuma maksekorraldusel märgitud kuupäevaks.

 

Sõiduki omanikuna peate veenduma, et maks tasutakse õigeks ajaks, isegi kui te ei ole maksekorraldust saanud.

Kui te ei tasu maksu õigeks ajaks, kohaldatakse teile viivistrahvi suurusega 300 SEK. Kui te maksu ikka ei tasu, nõutakse teilt täiendavalt sisse 500 SEK suurune summa

Kui sõiduki omanikul on Rootsis tasumata rohkem kui 5000 SEK väärtuses makseid ja maksetähtpäevast on möödunud vähemalt kuus kuud, võidakse sõiduki kasutamine keelata.

Märksõnad: ,

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll