Maksumuudatused yle Eesti
Kolmapäev, 28. Juuni
 

Raamatupidamisest spetsialistilt

06.06.2017 Õppetunnid väikestelt siseauditi üksustelt
06.06.2017 Millal pakendiaudit läbi viia?
06.06.2017 Metsa juurdekasv ja selle kajastamine õiglases väärtuses
30.05.2017 Viis praktilist aspekti firmaväärtuse kajastamisel läbi Eesti tava ja IFRS-i prisma
23.05.2017 Audiitorkontrolli kohustus ja audiitori määramine
22.05.2017 Netovara taastamine: sissemaksed omakapitali või allutatud laen?
17.05.2017 Netovarast ei piisa: vabatahtliku reservkapitali loomiseks vajalik põhikirjamuudatus
09.05.2017 Väikeettevõtja lühendatud raamatupidamise aastaaruanne – kuidas tagada õiglane ülevaade ettevõtte finantsseisundist ja majandustulemusest?
09.05.2017 Viis klassikalist müüti siseauditist
03.05.2017 Kuidas kajastada nõuete faktooringut?
 
Nõuete faktooringu kajastamine raamatupidamises sõltub faktooringlepingu tingimustest: kui ostjal on õigus teatud aja jooksul nõue müüjale tagasi müüa, on tegemist regressiõigusega faktooringuga; kui nimetatud tagasimüügi õigus puudub ning kõik nõudega seotud riskid ja tulud lähevad ka sisuliselt üle müüjalt ostjale, on tegemist regressiõiguseta faktooringuga.
03.05.2017 Netovara miinimumnõuded aktsiaseltsi või osaühingu aastaaruandes
18.04.2017 Osakapitali sissemakse kohustuse täitmine
17.04.2017 E-arve
10.04.2017 Ettevõtte likviidsuse analüüsimisel ja juhtimisel kasutatavad suhtarvud
10.04.2017 Kuidas kajastada äriühingu raamatupidamises hooandja.ee poolt saadud toetust?
04.04.2017 Vandeaudiitori aruanded uues kuues
03.04.2017 Kuhu ja kuidas me edasi liigume?
31.03.2017 Üleminek väikeettevõtja lühendatud aastaaruandele - mida peab aastaaruandes välja tooma?
28.03.2017 BDO Eesti annab nõu: Kuidas on õige dividende maksta?
28.03.2017 Sularaha käitlemine – nõuded, mis kipuvad ununema
27.03.2017 Kolm põhjust, miks koostada raamatupidamise aastaaruanne IFRS-i kohaselt
22.03.2017 Abimaterjal e-arvelduse teenuse hankimiseks
14.03.2017 Majandusaasta aruande koostamise erinevad etapid
14.03.2017 Majandusaasta aruande näidised ja abimaterjalid (2016. aasta aastaaruanne)
13.03.2017 Abistavat infot 2016. aasta aruande koostamiseks
14.02.2017 Inventuur kui kindlustunde andja
13.02.2017 Kuidas leida aastakeskmist töötajate arvu?
07.02.2017 Kukeaasta trend – eetika ja pettused firmades
07.02.2017 Veel kord bitcoin’ide kajastamisest raamatupidamises
03.02.2017 Millele peaks tähelepanu pöörama krediidiandja ja -vahendaja siseaudiitor?
01.02.2017 Millal ja milleks on vajalik ostuanalüüs?
31.01.2017 Majandusaasta aruande koostamine ja muutunud nõuded
30.01.2017 IFRS arvestus- ja avalikustamispõhimõtete muutused 2016 ja hilisematel perioodidel
24.01.2017 Maa ümberhindamine avaliku sektori üksuste finantsaruannetes
24.01.2017 Maa kajastamine raamatupidamises
23.01.2017 Väljakutse finantsistidele - bitcoinide kajastamine raamatupidamises
20.01.2017 Põhivarade inventeerimine
10.01.2017 Lihtsustunud finantsaruandlus ja pääsemine auditist – ettevõtja võit, kuid avalikkuse kaotus?
03.01.2017 Auditi või ülevaatuse kohustuslikkuse tingimused (alates 2016 aastaaruanne)
19.12.2016 Sissenõudmata viiviste kajastamisest majandusaasta aruandes
12.12.2016 Kui oled avastanud vea eelmise majandusaasta aruandes, mida siis teha?
12.12.2016 Dividendi maksmisest ja aastaaruandest
07.12.2016 EBITDA head ja vead
05.12.2016 Arendusväljaminekud ja sellega seotud kasumi jaotamise piirangud
30.11.2016 Tasaarvestuslepingu allkirjastamine
15.11.2016 Läheneb aasta lõpp!
10.11.2016 Juhtkonna hinnangud finantsaruannetes
26.10.2016 Kellele on konsolideeritud aruande koostamine kohustuslik?
19.10.2016 Kui omanik ei osale ettevõtte igapäevases juhtimises - mõned lihtsad sammud pettuste ennetamiseks
05.10.2016 Eesti ettevõtted on valmis paberivabaks raamatupidamiseks?
28.06.2017 Raamatupidamise ülevõtmine (0)
  Tere! Olen teinud oma väike(mikro)firmale raamatupidamist ja kõik sujub hästi. Nüüd aga on tekkinud väike meeltesegadus, milliseid dokumente mul on vaja, et teha kellelegi teisele rmp? Alustava ettevõttega oleks asi lihtne, aga niimoodi poolepealt ei oska. Endal teen Merit Aktivas, aga kui üle võtta, siis algsaldosi jm eelnevat uue ettevõtte kohta ei tea. Omanik tooks mulle pataka ostu-müügi arveid ja konto väljavõtte. Teeksin siis kogu 2017a oma, siiani pole tehtud, viimati tehti seal ettevõttes raamatupidamist dets.2016. Kuidas emtasse tagantjärgi tehakse? Kas iga kuu eraldi peaksin sisse kandma või praeguse seisuga kokku? Ettevõttes on ka töötajaid. Olen väga tänulik, kes vastab ilma halvustamiseta, ära siis vasta üldse.
28.06.2017 Kasutusrendi kanded (1)
  Kas kasutusrendi puhul võtan kõige esimese, suure sissemakse (ca 30%) üles ettemaksuna? Ja siis iga kuu, kui arve tuleb, kirjutan selle ettemaksu realt maha (kreedit) ja panen rendikuludesse (deebet)?
27.06.2017 Korterühistu loomisega tulevased probleemid. (3)
  Tere, Asutame korterühistu, paari päeva pärast on notar, siiani on kogu raamatupidamisega ja maja haldamisega tegelenud arendaja, kaasaarvatud tegelenud ka võlglastega. Ühistu loomise koosolekul sai kokku lepitud, et olen ainus juhatuse liige, kes hakkab 200 eur neto tasu saama. Paari kuu pärast saab liituda veel üks inimene, kes saab juhatuse liikmeks, kuid hetkel ei ole keegi teine nõus olema ja alguses on juhatus 1-liikmeline. Nüüd tekkisid mõned küsimused: 1)Pärast notaris käiku tuleb avada arveldusarve KÜ-le ning juuli eest kommunaalmaksed, mis makstakse alates augustist, laekuvad KÜ uuele arveldusarvele alles pärast 20ndat kuupäeva, kui on maksetähtaeg. Soovin teha juhatuse liikme tasu väljamaksed kuu algusesse, kuid alustades puudub arveldusarvel vabad vahendid - seega kas tohib teha nii, et esimene väljamakse toimub augusti lõpus (juuli eest) ja edaspidi toimuvad maksed kuu esimeses pooles? 2) Kuidas on õige ja seaduslik sõlmida juhatuse liikme tasu leping? (pean selle saatma juuli alguses raamatupidamisse, et raamatupidaja saaks mind töötajate registris arvele võtta) (sellega seoses väike lisaküsimus - pärast notaris käiku kas luuakse maksuametis ka ametlikult KÜ, kus siis saab registreerida töötaja jms? Kui jah, siis millal luuakse ja maksuamet annab ise info mulle ehk juhatuse liikmele ja siis ma saan anda ligipääsu raamatupidajale või kuidas see käib?) Kas tohib KÜ ja iseenda vahel sõlmida lepingu ning kuna olen hetkel ainus juhatuse liige, siis allkirjastaksin selle hetkel ainukese inimesena. Ei ole kindel, kas nii tohib teha, kuid kui ei tohi teha, siis mis dokumendi alusel tohin endale ühistu arvelt igakuiselt hakata tasu maksma? (paluksin võimaluse korral seadust ja paragrafi, millele toetuda) :) 3)Eelmise kuu seisuga sain raamatupidamisest info, et kogutud reservfondist on järel paarsada eurot - kas on õige, et kui annan raamatupidajale teada (arendajale siis), et meie maja kogutud reservfond tuleb üle kanda uuele loodud KÜ arveldusarvele? 4) Eelmise kuu seisuga oli majas võlglasi - summa veidi üle 800 eur - tõenäoliselt pärast KÜ loomist hakkab arendaja kohe seda summat KÜ-lt nõudma, kuid arveldusarve on alguses tühi ning pole raha, mille eest nõuet tasuda - kuidas sellega saab? Kas kellelgi kogemusi rääkida ja kuidas lahenduse leidsite? 5) Võlglased - saan aru, et juuli alguses saan võlglastest ülevaate ning pean hakkama neile kõikidele isiklikult meeldetuletusi saatma ning paluda võlgnevused likvideerida esimesel võimalusel/hiljemalt 7 päeva jooksul. Kui seda ei juhtu, tuleb hakata võlglased edasi andma inkassole, kes nõuavad inimestelt võlad välja. Menetluse alustamise tasu - kas see läheb ühistu reservfondist? Tohib selle pärast inimese kommunaalarvele lisada, et ta enda võlaga seoses kulutused, mis KÜ-le tekkisid, kinni maksaks(st inkasso esitatud arve menetluse alustamise eest)? 6) Võlglastega seoses - kas vanad võlgnevused peaksid nad tasuma arendaja ehk raamatupidaja arveldusarvele või KÜ uuele arvele ning KÜ maksaks nt jupi kaupa kõik võlad, mis kätte saab inimestelt, arendajale tagasi? St kuidas on korrektne - kas vanad võlad nõuab inkasso sisse ja tasutakse arendajale või arendaja nõuab need KÜ-lt sisse ja inimesed maksavad uuele KÜ-le? Kuna sai pikk kiri ja palju küsimusi, siis oleksin väga tänulik, kui vastaja viitsib vastused ka nummerdada :):) Suured tänud ja ilusat päeva!
27.06.2017 ettevõtte soetab teise ettevõtte osakud tasuta (2)
  Kuidas kajastada ettevõtte A raamatupidamises seda, kui ettevõte A ostab ettevõttes B 25% osakuid ja osakud omandatakse 0euroga. Siiamaani olen kõik sellised ostmised kajastanud soetusmaksumuse meetodil.
26.06.2017 Põhivara müük Merit pilves (3)
  Tere Põhivara X müüdi veebruaris 2017. Jaanuari amort.arvestuses seega põhivara X veel olemas. Müük toimus müügiarve alusel, linnuke lahtris "põhivara müük". Veebruaris, märtsis jne põhivara X endiselt amort.arvestuses ehkki ei peaks. Kuidas lahendada probleemi? Kas kasumi/kahjumi arvestab programm ise või kuidas see avaldub programmis?
07.06.2017 Alanud on SUVEHINNAGA registreerimine
Eesti raamatupidajate KONVERENTSILE
"Teejuht 2018. aastaks"
24.05.2017 Märkmeid sisekontrolli konverentsilt
09.05.2017 Üleriigilistel raamatupidajate ja vanemraamatupidajate kutseeksamitel osales rekordarv eksaminande
08.05.2017 Kohalike omavalitsuste finantsvõimekus radaril
25.04.2017 Statistikaamet astub kiireid samme aruandluskoormuse vähendamiseks
21.04.2017 Ettevõtted kasvatavad jõudsalt masinloetavate e-arvete osakaalu
28.03.2017 Lauri nõuab haigekassa võltsarvete juhtumi tõttu suurt revisjoni
28.03.2017 Noor meister 2017 - raamatupidajate kutsemeistrivõistlus
20.03.2017 Audiitortegevuse seaduse muudatused toovad tõenäoliselt kaasa hinnatõusu
20.03.2017 Arvestusalaste uurimustööde konkurss 2017 !
03.03.2016 Raamatupidamise Toimkonna juhendid (RTJ) alates 01.01.2016
01.03.2016 Muudatused Raamatupidamise Toimkonna juhendites
13.05.2014 Raamatupidamise Toimkonna juhendid (RTJ) 01.01.2013-31.12.2015
02.01.2013 Raamatupidamise Toimkonna juhendid KUNI 01.01.2013
11.01.2012 Raamatupidamise Toimkonna juhendid ilmusid Riigi Teatajas
 
finantsarvestus2017
Töövahendid
Naljanurk


Direktor raamatupidajale: "Seifist puudub 1 000 eurot. Võti on ainult teil ja minul."

Raamatupidaja: "Mis seal ikka, härra direktor - ma teen ettepaneku, et kumbki meist paneb 500 eurot seifi tagasi ja lõpetame selle piinliku jutu."

Uudised > Eelnõud
Kalender & arhiiv
E T K N R L P
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
« Juuni 2017 »
Tööpäevade arv kuus 21
Töötunde kuus 165
Riigipühad: 04.06, 23.06 ja 24.06

Vaata tööajafondi..
E-POOD
Gallup
Külastan RMP.ee portaali
Äriregister
Kreedix
Maksu- ja tolliamet
Eesti KMKR otsing
  • polven foods
  • Hansa Grupp
  • Avalik andbemaas
  • Maksuskoop
 
Koostööpartnerid
  RMP Eesti RMP Eesti OÜ Registrikood 11027462
KMKR EE100898345

Swedbank: EE582200221024811122
SEB Pank: EE221010220073067015
LHV Pank: EE117700771000732704

Jur. aadress: Rukki 18-8, Tallinn
Kontor: Mustamäe tee 5-607, Tallinn
Tel. 6 848 110
E-post: info@rmp.ee
RMP Eesti tooted Portaal RMP.ee
Uudiskiri Nädalakiri
Ajakiri Spetsialist

Raamatupidaja kalendermärkmik
Juhendraamat KÜ raamatupidamine
Juhendraamat MTÜ raamatupidamine
Dokumendinäidised

KOOLITUSED
Raamatupidamisteenus
Majandusarvestuse põhitõed

RSSFacebookTwitter
RMP.ee Kontakt
Uudised
Kasutajatingimused
Foorumi tingimused
Koostööpartnerid
REKLAAM
Tagasiside

STATISTIKA
246149  Foorumi postitust
351  E-poe toodet
77  Koolitust
21869  Artiklit
51053  Registreerunud kasutajat
35352  Nädalakirja tellijat
32678  Pers. pakkumise tellijat
Lugeja staatus  KÜLALINE
   - ei näe spetsialistide artikleid
   - ei kehti soodustused
   - ei saa populaarset uudiskirja Nädalakiri

REGISTREERU


 REGISTREERUNUD KASUTAJA
   + kõik artiklid sisselogimisel nähtavad
   + PDF ajakiri Spetsialist tasuta
   + uudiskiri Nädalakiri e-postile
   + soodustused RMP Eesti koolitustele

Logi sisse
 

© RMP Eesti OÜ 2004-2017