Igaühe jaoks on sobiv helkurtoode

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Algas Maanteeameti, Politsei- ja Piirivalveameti, Prike ning kindlustusseltside IF, PZU ja Seesam koostöös helkurkampaania "Olen silmapaistev". Kampaania eesmärgiks on inspireerida elanikkonda läbi uudsete lahenduste tutvustamise leidma sobivaim viis enda pimedal ajal nähtavaks tegemiseks.

Eestlaste meelestatus helkuri vajalikkuse osas on ülikõrge – 2015.a küsitluse kohaselt on see näitaja üle 14-aastase elanikkonna seas 91% ja laste puhul 99%. Tegelikkuses kinnitab enda rõivale mõne enda nähtavaks tegemise vahendi 66 % täiskasvanutest. Helkuri mittekandjad on reeglina 16 – 34-aastased, mehed, tallinlased ja igapäevased autosõitjad.

Politsei- ja Piirivalveameti andmete kohaselt jättis 2015. aastal liikluses elu 24 jalakäijat, kellest 16 said surma pimedal ajal. Hukkunutest vaid kolm kandsid helkurit. Jalakäijaõnnetused toimuvad suures osas neljas linnas – Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Narvas. Eelnevat arvesse võttes ei saa keskenduda ainult helkuri vajalikkusele maanteel, vaid aina suurema tähelepanu all on ka asulakeskkond oma spetsiifikaga.

"Oluline on, et me pimedatel õhtutel ja hommikutel silma paistaksime ja üksteist märkaksime. Seetõttu on soovituslik kanda korraga mitmeid eri funktsiooniga valgustpeegeldavaid tooteid, millest üks peaks olema kindlasti sertifitseeritud," ütleb Maanteeameti ennetustöö osakonna juhataja Monika Heinrand. Innovatiivseteks lahendusteks on helkuraerosool, laetavad helkurid, helkurtraksid, helkurniidiga kudumid, rõivale triigitavad helkivad kujundid, helkurkleebised ja -prossid, käsitööhelkurid, helkurpulgad jalgratta kodaratele jne.

PZU Kindlustuse turundusjuht Triin Piibor rõhutab liikluskultuuri edendamise vajalikkust, et aidata inimesel olla võimalikust õnnetusest sammu võrra ees. "Täna on kaubanduses saadaval väga põnevaid helkurlahendusi, mis sobivad erinevate eelistuste ja elustiilidega inimestele." If Kindlustuse turundusjuht Tambet Asi lisab, et tihti kiputakse helkuri sobivust ületähtsustama, kuid tegelikult peaks iga liikleja kandma helkurit nagu presidendi auraha – suure uhkusega. "Autojuhi silmis on helkuriga jalakäija alati armastatud, vaatamata sellele, milline lõige või materjal paraskjagu moes on."

Seesami varakindlustuse tootejuht Dagmar Gilden kutsub üles ise helkurit valmistama: "Perega veedetud aeg on kõige väärtuslikum ja koostegemine suurendab nii turvalisust kui ka pakub rõõmu."

AS Prike personalijuht Kelly Kuur toob välja, et nende sotsiaalselt vastutustundlik ettevõte liitus "Olen silmapaistev" kampaaniaga, kuna antud ettevõtmise järele on reaalne vajadus ning ellu viiduna muudab see ühiskonda paremaks.

Kampaania oluliseks osaks on Maanteeameti ja partnerite iganädalased aktsioonid, eesmärgiga tõsta esile üks liikluses ohustatud sihtgrupp. Sel nädalal on fookuses noored ning pressikonverentsil kingitakse Koolitantsu Kompaniile erinevad helkurtooteid, mis leiavad kasutust ka nende etenduses.

Maanteeameti helkurkampaania "Olen silmapaistev" kestab 11. detsembrini ning selle aja jooksul viiakse läbi üheksa erinevat enda nähtavaks tegemise aktsiooni, mis kaasab nii vastsündinuid, tudengeid, mehi, töökollektiive, tervisesportlasi kui ka eakaid. 

Allikas:  Maanteeamet

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll