Mida teha, kui internetist tellitud kaup ei jõuagi kohale?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Internet kui järjest populaarsem kauplemiskeskkond on ka elatusallikaks petturitele, kes leiavad aina uusi kavalaid mooduseid inimeste petmiseks. Seetõttu on oluline teada, kuidas ennast petuskeemide vastu kaitsta ja kaotatud raha või kaup kätte saada.

Kui kaup ei jõua kohale, võtke ühendust müüjaga

Enne ostu tegemist on mõistlik kontrollida e-poe usaldusväärsust. Kuna pangakaardi andmete edastamisega kaasneb alati turvarisk, tasub enne ostu sooritamist vaadata:

  • kas müüjal on hea maine (seda tõestavad näiteks teiste ostjate kommentaarid),
  • reaalselt toimivad kontaktid (pikemat aega kasutusel olnud Facebooki lehekülg, Google Mapsi abil leitav reaalne pood),
  • kas temaga on võimalik kontakti hoida (ta vastab kiiresti ja asjalikult teie e-kirjale).

Kui hoolimata põhjalikust taustauuringust tasutud tellimus siiski teieni ei jõua, on esimese asjana mõistlik kaupmehega ühendust võtta. Võimalik, et pakk lihtsalt hilineb või on müüjal mõni muu seletus selle viibimise kohta. Üldjuhul soovivad usaldusväärsed müüjad oma head mainet hoida ja püüavad teie probleemi kiiresti lahendada.

Kui suhtlus kaupmehega ei anna tulemust, pöörduge kodupanka

Kui teil ei õnnestu kaupmehega ühendust võtta, st müüja keeldub koostööst ning ei reageeri teie kõnedele ja kirjadele, siis on võimalik tehing pangas vaidlustada. Vastavalt rahvusvaheliste kaardiorganisatsioonide sätestatud tingimustele tuleb teie kodupangal esimese asjana välispangale tõestada, et teie kui klient olete püüdnud juhtumit omal initsiatiivil lahendada, kuid paraku tulemusteta. Selleks tuleb teil tehingu vaidlustamiseks esitada pangale kogu kaupmehega peetud kirjavahetus ning muu oluline informatsioon tehingu kohta.

Edasi on võimalikud kolm stsenaariumit:

  1. Välispank saadab vastuse, millest selgub, et te olete ise tehingu sooritanud ja tehing on õigustatud.
  2. Selgub, et tehing on ebaõige ja kaupmees tagastab summa teie kontole.
  3. Kaupmees keeldub vastustest ja edastab tehingu kohta üksnes üldiseid dokumente, mis ei tõesta, et teie oleksite antud tehingu sooritanud. Sel juhul algatab pank tagasinõude protsessi. Kuigi tegu on pikaajalise protsessiga ja kaupmehel on aega vastuseid anda kuni 60 päeva, on eesmärgiks siiski teie kui kliendi raha tagasi saamine.

Virtuaalkaart – turvalisim lahendus internetis ostlemiseks

Kuna igasuguste pettuste ohvriks langemine on igal juhul ebameeldiv ning varastatud raha tagasi saamine võib kujuneda pikaajaliseks ja keeruliseks toiminguks, on mõistlik sellist riski minimeerida. Parim lahendus internetist ostlemiseks on kasutada Eestis ainulaadset virtuaalkaarti. Virtuaalkaart ei taga kauba kättesaamist, kuid vähendab võimalust, et teie pangakaardi andmed satuvad valedesse kätesse.

Virtuaalkaart töötab nagu iga teine pangakaart. Virtuaalkaardil on teiste kaartide ees mitmeid eeliseid: seda ei ole füüsiliselt olemas ja kaardi kasutamine on teie jaoks intressivaba.

See ainulaadne pangakaart võimaldab teil kaardile määrata kindla ostu jaoks vajaliku limiidi. Ostude eest tasumisel arvestatakse ostusumma virtuaalkaardiga seotud pangakontolt maha. Pettuste riski aitab vähendada ka kaardi lühike, 40-päevane kehtivusaeg.

Juhul kui keegi siiski teie virtuaalkaardi andmed varastab, pole petturil nendega midagi peale hakata, sest kaardi limiit on täis ja kehtivusaeg lõppeb varsti. Seega ei pea te muretsema kaardi varastamise ja andmete lekkimise pärast.

Allikas:  SEB Pank

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll