Konsolideerimine teoorias ja praktikas  
Pühapäev, 21. September
 

Tahaks alustuseks öelda midagi optimistlikku, näiteks, et laoprogrammide õppimine ei võta tavaliselt üle kolme korra rohkem aega kui kogu ülejäänud programmi õppimine. Paraku on laoprogrammidega tutvuma asudes paratamatu tunda ettevõtte müügispetsiifikat, et osata esitada programmi käitumise kohta piisavalt küsimusi. Siit nad siis valikuliselt tulevad?

  1. Kas firma müüb jae või hulgi, kaupluses või internetis, ülekandega või pangakaartidega ehk kuidas on müügiprotsess üldiselt ülesse ehitatud. Väga oluline küsimus programmide esmase valikuringi määramiseks, sest võib juhtuda, et Teie müügiprotsess võib teatud tingimustel osutuda niivõrd spetsiifiliseks, et raamatupidamistarkvaradega kaasas käiva nn. tavalise laomooduli modifitseerimine tuleks kulukam, kui spetsiaalse laotarkvara soetamine, mis on finantspoolega integreeritud läbi raamatupidamiskannete. Mõned märksõnad: kaupluse müügisüsteem, mobiilne müügimees, web-shop, spetsiaalne riistvara.

  2. Kulu- ja omahinnaarvestus ehk milliseid meetodeid on võimalik kasutada. Raamatupidajatele tuttavad terminid nagu FIFO või kaalutus keskmine, tolli- ja tranpordikulu omahinda arvestamise võimalus tuleb programmis oma käega läbi proovida.

  3. Kauba kaardi piisavus ehk kas kõiki kauba omadusi ja tingimusi on võimalik kirjeldada. Ribakood, minimaaltase, partiinumbri jälgimine, klassifitseerimise võimalused, parim enne? kuupäev, jne jne

    Hinnakirjade koostamine ehk hinnakujundus ja selle erinevad seostamisvõimalused müügimeeste, klientide, kaubagruppide, kampaaniatega. Koguselised allhindlused, protsentuaalsed allahindlused, kokkuleppehinnad, kampaaniahinnad ? kogu firma müügipoliitika tuleb programmi sisse saada.

  4. Ostu-müügiahela pikkus ehk kas laoprogramm võimaldab hoida ka ostu-müügitellimuste koguseid ja tähtaegu. Näide 1: täna on laos kaupa 1 ühik, kuid ma julgen kliendilt vastu võtta tellimuse 4 ühikule, sest süsteemi on sisestatud, et 2 päeva pärast jõuab kohale 6 ühikut sedasama kaupa. Näide 2: ma ei saa võtta vastu tellimust 3-le ühikule, mis sest, et laos on 4 ühikut, kuna sellest 2 on broneeritud juba teise tellimusega.
    Müügimeeste preemiaprotsendid ja kasutajaõigused ehk kas saab paika panna täpsed reeglid. Kes millise hinnaga müüb. Kes kuipalju preemiat saab. Kas preemiat arvestatatakse kauba käibest või müügikattest. Kes tohib arveid muuta.

  5. Aruandluse piisavus ja/või ekspordi võimalus (näiteks Excelisse). Kas on võimalik näha kõige kasumlikuimaid/kahjulikumaid kaupu, kliente, müügimehi. Kas on võimalik puuduvaid aruandeid ise juurde lisada või eksportida aruandeid teistesse programmidesse aruandluse koostamiseks. Kas on olemas piisavalt hoiatavaid ja informeerivaid aruandeid, näiteks kauba täiendamisvajadus vms.

Eelmine osa | Järgmine osa

  • Autor: Janika Leoste, HansaRaama OÜ
Tartu Ulikooli kaugkoolituskursused

Viimati lisatud artiklid samas rubriigis

  • I KONTOD 01.04.2004

    Nagu ei ole olemas autot ilma roolita, ei ole olemas raamatupidamisprogrammi ilma kontodeta. Sõltumata tarkvara suurusest ja tootja päritolumaast on üks täiesti kindel: kontol on olemas kood (number) ja nimetus. Lisaks võib kontokaart sisaldada veel tüüpi (aktiva, passiva jne) ning mitmeid täienda ...
    Loe edasi..

  • III ARVED 01.04.2004

    Arvete väljastamine ja analüüs on reeglina see osa programmist, mille vastu tunnevad lisaks raamatupidajale huvi ka juhtkond ning müügiosakond. Seega on potentsiaalselt kasutusele võetava tarkvara müügiosa ülevaatusesse mõistlik kaasata eelpooltoodud huvigrupid. Mis on siis arvetes niivõrd erilist, ...
    Loe edasi..

  • II KANDED 01.04.2004

    Raamatupidamisseaduse järgi on raamatupidamiskohuslane kohustatud registreerima kõik oma algtehingud kronoloogilises registris. Raamatupidamisprogrammis kutsutakse seda kohta kanded või lausendid või kirjendid... Igal juhul on selline register olemas. Kannete puhul on omad nüansid, millel jällegi ta ...
    Loe edasi..

  • IV OSTUARVED ja SIDE PANGAPROGRAMMIDEGA 01.04.2004

    Ostuarved ehk arveldused hankijatega ehk ostureskontro ehk ?? erinevates programmides erineva nimetuse all, kuid tähendab siiski ühte ja sedasama - ettevõttele esitatud arvete registreerimine ja tasumiste koostamine/jälgimine. Algsaldode sisseviimine ehk kuidas fikseerida programmiga töö alustami ...
    Loe edasi..

  • V KASSA, PANK JA ARUANDVAD ISIKUD 01.04.2004

    Läbi nende kontode liigub firma sularaha. Samuti on vähemasti kassa ja panga puhul lihtne teha saldo võrdlust programmis kajastuvate numbritega. Mida siis jälgida tasuks? Kustkohast ma saldo saan ehk millisest programmi osast kassa, aruandva isiku ja panga saldot otsida. Osades programmides on ol ...
    Loe edasi..

Vaata kõiki artikleid
 
Majandustarkvara
Töövahendid
Uudised > Eelnõud
PDFajakiri SPETSIALIST
Kalender & arhiiv
E T K N R L P
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
« September 2014 »
Tööpäevade arv kuus 22
Töötunde kuus 176
Riigipühad: -

Vaata tööajafondi..
E-POOD
Eurokalkulaator
EUR
EEK
1 EUR = 15.6466 EEK
 
Aktsia väärtus EUR-s
Osa väärtus EUR-s
Valuutakursid
Gallup
Kas tead, et RMP.ee e-poest leiab ka tasuta allalaetavaid raamatuid?
Äriregister
Kreedix
Maksu- ja tolliamet
Eesti KMKR otsing
  • raamatupidaja tookuulutus
  • Dokumendinaidised
  • Kuulutused
  • Koolitused.ee reklaam
 
Koostööpartnerid
  RMP Eesti RMP Eesti OÜ Registrikood 11027462
KMKR EE100898345

Swedbank: EE582200221024811122
SEB Pank: EE221010220073067015
LHV Pank: EE117700771000732704

Jur. aadress: Rukki 18-8, Tallinn
Kontor: Mustamäe tee 5-607, Tallinn
Tel. 6 848 110
E-post: info@rmp.ee
RMP Eesti tooted Portaal RMP.ee
Uudiskiri Nädalakiri
Ajakiri Spetsialist

Raamatupidaja kalendermärkmik
Juhendraamat KÜ raamatupidamine
Juhendraamat MTÜ raamatupidamine
Dokumendinäidised

KOOLITUSED
Raamatupidamisteenus
Majandusarvestuse põhitõed

RSSFacebookTwitter
RMP.ee Kontakt
Uudised
Kasutajatingimused
Foorumi tingimused
Koostööpartnerid
REKLAAM
Tagasiside

STATISTIKA
204736  Foorumi postitust
293  E-poe toodet
78  Koolitust
16611  Artiklit
46348  Registreerunud kasutajat
33029  Nädalakirja tellijat
30854  Pers. pakkumise tellijat
Lugeja staatus  KÜLALINE
   - ei näe spetsialistide artikleid
   - ei kehti soodustused
   - ei saa populaarset uudiskirja Nädalakiri

REGISTREERU


 REGISTREERUNUD KASUTAJA
   + kõik artiklid sisselogimisel nähtavad
   + PDF ajakiri Spetsialist tasuta
   + uudiskiri Nädalakiri e-postile
   + soodustused RMP Eesti koolitustele

Logi sisse
 

© RMP Eesti OÜ 2004-2014