Tööinspektsiooni poole pöördus murelik firmaomanik, kes soovis teada, kes peab tagama töökeskkonnatingimused renditud pinnal. Tööruumides on temperatuur liiga jahe ning töötajad kurdavad, et neil on külm. Tegelikult ei ole rendiruumides kütet lihtsalt veel sisse lülitatud. Mida teha?
Rendilepingus peab olema täpselt fikseeritud, kes rendipooltest (rendileandja või rendilevõtja) peab tagama niisuguste töökeskkonnatingimuste nõuete täitmise nagu ruumide temperatuur, valgustus, ventilatsioon, vee- ja elektrivarustus, tualettruumide olemasolu jne.
Soovitatav on uurida esmalt rendilepingut, millised tingimused on Teil rendileandjaga kokku lepitud ning kui neid (ruumide temperatuur, valgustus jne) ei ole eelnevalt fikseeritud, siis oleks vajalik need küsimused täpsustada. Mõistlik oleks muuta rendilepingut nii, et edaspidi oleks võimalik teil nõuda kütte sisselülitamist või sobiva temperatuuri tagamist.
Siinkohal rõhutaks veel ka seda, et juhul kui rendileandja lepingut ei täida, on töötajate ja tööinspektori silmis vastutajaks ikkagi tööandja.