Kes vastutab tööruumide temperatuuri eest – firma omanik või pinna rendile andja?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Tööinspektsiooni poole pöördus murelik firmaomanik, kes soovis teada, kes peab tagama töökeskkonnatingimused renditud pinnal. Tööruumides on temperatuur liiga jahe ning töötajad kurdavad, et neil on külm. Tegelikult ei ole rendiruumides kütet lihtsalt veel sisse lülitatud. Mida teha?

Rendilepingus peab olema täpselt fikseeritud, kes rendipooltest (rendileandja või rendilevõtja) peab tagama niisuguste töökeskkonnatingimuste nõuete täitmise nagu ruumide temperatuur, valgustus, ventilatsioon, vee- ja elektrivarustus, tualettruumide olemasolu jne.

Soovitatav on uurida esmalt rendilepingut, millised tingimused on Teil rendileandjaga kokku lepitud ning kui neid (ruumide temperatuur, valgustus jne) ei ole eelnevalt fikseeritud, siis oleks vajalik need küsimused täpsustada. Mõistlik oleks muuta rendilepingut nii, et edaspidi oleks võimalik teil nõuda kütte sisselülitamist või sobiva temperatuuri tagamist.

Siinkohal rõhutaks veel ka seda, et juhul kui rendileandja lepingut ei täida, on töötajate ja tööinspektori silmis vastutajaks ikkagi tööandja.

Allikas:  Tööinspektsioon

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll