Töötervishoiu ja tööohutuse seadus ütleb, et tööõnnetus on töötaja tervisekahjustus või surm, mis toimus tööandja antud tööülesannet täites või muul tema loal tehtaval tööl, tööaja hulka arvataval vaheajal või muul tööandja huvides tegutsemise ajal. Tööõnnetusena ei käsitata tervisekahjustust või surma, mis toimus loetletud juhtudel, kuid mis ei ole põhjuslikus seoses töötaja töö või töökeskkonnaga.
Kui tööõnnetus on olnud raske, lõppenud surmaga või põhjustanud patsiendile ajutise töövõimetuse, siis on perearstil kohustus teavitada sellest Tööinspektsiooni kohalikku asutust ning tööandjat. Kuna tööandjal on kohustus uurida kõiki tööõnnetusi, siis oleks igati positiivne (küll mitte seadusega nõutud), kui perearst esitaks tööandjale teatise ka siis kui juhtunud on kergemat laadi õnnetus – on juhuseid, mil tööandja ei oska ise määrata vigastuse liiki või vigastatud kehaosa.
Tööõnnetuse registreerimine tööõnnetusena on oluline erinevatel põhjustel – edasiste samalaadsete tööõnnetuste ennetamine, võimalus potentsiaalseid tüsistusi tööõnnetusega siduda, suurem hüvitis töötajale.
Täpsemalt saab lugeda Terviseameti peremeditsiini osakonna kodulehel asuvast juhendist.