Tööõhkkond luuakse igapäevaste toimingutega, töökultuur näitab, kuidas on töökohas tavaks tegutseda.
Näiteks on klienditeeninduses küllaltki oluline, et töötajatel oleks hea psühholoogiline sisekliima ning et nad tunneksid ennast hästi. Ilma tööheaoluta ei ole võimalik midagi toota ega müüa. Ettevõte on harva edukas, kui ainult üks töötaja on organisatsioonis pädev. Töökeskkonda mõjutab igaüks ning hea sisekliima toetab juhtimist. Üldiselt on kordaminekute taga hea koostöö.
Tööelu arendamise asjatundja Tarja Räty Soome Tööohutuskeskusest (Työturvallisuuskeskus, edaspidi TTK) koostas nimekirja kümnest tegurist, mis mõjutavad töökeskkonda. Kui neid töökohas rakendada, saavutatakse tõenäoliselt hea õhkkond. Samas tuleb arvestada sellega, et tööheaolu on väga habras.
1. Töötegemise sujuvus
90% töökeskkonna probleemidest, motivatsioonipuudusest ja koostöö murekohtadest tuleneb organisatsiooni toimimisest. Siinkohal tasub mõelda, kas töö sujub või esineb töös häireid?
2. Eesmärkide selgus
Ettevõtte ja töö eesmärkidest tuleks rääkida tihemini kui korra aastas koosolekul. Kui tihti Teie mõtlete asjadele, milles olete edu saavutanud?
3. Juhtimistavad
Siia alla kuuluvad asjade ja inimeste juhtimine, professionaalsus ja eesmärgipärasus. Hea juht peab olema töökohal kõigile kättesaadav.
4. Stress, ajapuudus, konkurents ja töömaht
Kui töö juures toimub koondamine, siis ei ole enam võimalik sama töömahtu täita endiste meetoditega. Töömaht, töötegemise tavad ja laad tuleb ümber jaotada.
5. Võrdsus
Töökohas peab valitsema ühtsus. Võrdsust on paremini tunda, kui töökohas tegutsetakse vastavalt eelnevalt kokkulepitud põhimõtetele.
6. Head kombed
Kõik oskavad teretada, kiita ja andeks paluda. Kasuta neid oskusi igapäevaselt, eriti, kui oled ülemus.
7. Tähelepanelikkus, ülevaatlikkus ja professionaalsus
Töökohal tehakse eelkõige tööülesannetega seotud asju. Enne, kui katkestad töökaaslast, mõtle, kas sinu mure on tähtis ja tööga seotud. Muid asju võib küsida ka näiteks pauside ajal.
8. Oskus rääkida ja kuulata
Hea vestluse osa on kordamööda rääkimine ja kuulamine.
9. Oskus kontrollida emotsionaalseid reaktsioone
Kiirustamine tagab harva häid tulemusi. Kui sind miski töö juures häirib, siis mõtle, kas sa saad olukorda muuta. Kui endal ei ole võimalik seda muuta, siis anna oma ideed edasi inimesele, kes saab seda teha.
10. Tööga seotud info jagamise avatus
Tihtipeale on töö juures liiga palju infot, kuid see on vales vormingus. Eriti oluline on see ametikoha vahetuse hetkel, kui küsijad peaksid saama vastuseid tähtsatele küsimustele.
Refereeritud ja tõlgitud soome keelest.
Allikas: www.telma-lehti.fi