Tegevused, mis aitavad uuel töötajal ettevõttesse paremini sisse elada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Halb esmamulje uuele töötajale võrdub halva kliendikogemusega – töötaja ei pruugi kaua ettevõttes püsida ja jagab enda ebameeldivat sisseelamise kogemust ka teistega väljaspool ettevõtet.

Esmapilgul võib näida, et sisseelamisprogramm on värbamisprotsessi järgselt väheoluline. Ettevõtte peamine eesmärk on leida enda meeskonda uus töötaja ja kui eesmärk on täidetud, siis läheb tihtipeale töötaja sisseelamine nii kuidas juhtub – asi jäetakse juhuse hooleks. Kas teie ettevõttes on kombeks tervitada uut töötajat kogu meeskonnaga? Leida temale mentor, et sisseelamine oleks sujuvam? Kas teie ettevõttes on uue töötaja sisseelamis- ja kohanemisprogramm läbi mõeldud ning süsteemne?

Tegevused, mis aitavad uuel töötajal ettevõttesse paremini sisse elada

  1. Tervitage uut töötajat kogu kollektiiviga tema esimesel tööpäeval. Ühine tutvumisring on hea nn jäämurdja ning näitab ettevõtte inimsõbralikkust ja hoolivust. Uus töötaja tunneb, et ta on ettevõttesse oodatud ning on lisaks esialgsele ärevus- ja põnevustundele ka eeltoodud vastuvõtu tõttu ülimotiveeritud. Enne uue töötaja tervitamist saatke kõikidele töötajatele välja e-kiri kutsega ühisest kohtumisest. Tutvustage uut töötajat, laske kõikidel meeskonna liikmetel ennast uuele töötajale tutvustada, mõnusa atmosfääri loomiseks võib pakkuda suupisteid.
     
  2. Korraldage esimesel päeval ühine lõunasöök, et teineteisega lähemalt tutvuda. Tellige töökohta lõunasöök või tehke ühine lõunapaus väljaspool töökohta. Kui kõikide töötajatega ei ole võimalik lõunapausi üheaegselt korraldada, siis on alati võimalus teha lõunapaus väiksema osakonna või tiimiga. Enda esimesel tööpäeval ei pruugi töötaja lõunapausi suure põnevustunde tõttu isegi meeles pidada ning tõenäoliselt ei tunne ta hästi ka ümbritsevaid lõunasöögi kohtasid, seega tasub uuele töötajale pakkuda võimalust ühiseks lõunaks.
     
  3. Valige eelnevalt välja mentor uuele töötajale – inimene, kes uut töötajat igal sammul sisseelamisprogrammis toetab ja välja õpetab. Uuel töötajal peab olema ettevõtte sees inimene, kelle poole küsimuste, murede ja rõõmudega pöörduda, kes õpetab teda välja, hoiab kätt pulsil seni, kuni uus töötaja on piisavalt hästi integreerunud ning küps iseseisvalt töötama. Tuleb arvestada sellega, et mentori staatust ei saa kanda igaüks – mentor peab olema rikkama kogemuste pagasiga, tundma ettevõtte süsteeme ja protsesse ning eelkõige, olema kannatlik ja valmis vastama ühele ja samale küsimusele ka mitu korda, kui seda on tarvis. Mentorit peab toetama kindel mentorlusprogramm, mis annab juhised täpseks toimimiseks ning mis määrab uue töötaja eesmärgipärase tegutsemise. Kas teie ettevõttes kasutatakse mentorlusprogrammi?
     
  4. Võimalusel tutvustage uuele töötajale ettevõtte kõikide osakondade tööd. Väiksema ettevõtte puhul on see mõistagi kergem, ent olenemata ettevõtte suurusest tasub uue töötaja esimene töönädal sisustada ettevõtte protsessidega Näiteks, esimese töönädala iga tööpäeva veedab töötaja erineva osakonna juures, et saada terviklikku pilti ettevõtte protsessidest ja mõistab enda rolli tervikprotsessis.
     
  5. Tehke kindlaks, et uuel töötajal on kõik tööks vajalikud asjad juba esimesel tööpäeval olemas. Uus töötaja ei peaks esimesel päeval muretsema seepärast, kust ta võiks leida endale kirjutusvahendi või ootama enda töövahendeid. Eriti heaks žestiks on jätta töötaja töölauale midagi temanimelist, mis väljendab personaalset lähenemist ning paneb uue töötaja eriliselt tundma – olgu selleks esemeks pastapliiats, märkmik, kohvitops, veepudel või midagi muud vajalikku.
     
  6. Tähistage uue töötaja töövõite, ka väiksemaid. Uus töötaja viis edukalt läbi oma esimese projekti? – Tähistamist väärt! Sellisel moel panete töötaja tundma, et teda ja tema tööd väärtustatakse. Ühine tähistamine toob taas meeskonna kokku ning annab uuele töötajale veelgi suurema motivatsioonitõuke. Võidutunne meeldib kõikidele, mistõttu ei tohiks unustada ka staažikamate töötajate tunnustamist uute töötajate kõrval.
     
  7. Teavitage kõiki kolleege uue töötaja tulekust. Oleks hea, kui kõik töötajad on uue töötaja tulekust teadlikud ning teavad, millal on uue töötaja esimene tööpäev. See ennetab igasugused arusaamatused ning küsimused stiilis: "Kelle klient Te olete?" või "Kas olete eksinud?".
Allikas:  CV-Online
Märksõnad: ,

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll