Sõidupäevikud kaovad

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Hea meel on tõdeda, et valitsus on otsustanud kaotada firmaautode sõidupäevikute kohustuse ning kehtestada kilovatipõhise erisoodustuse hinna arvutamise korra.

Tegemist on muudatustega, mis lihtsustavad oluliselt paljude ettevõtjate igapäevast arvepidamist ning muudavad erisoodustuse hinna arvutamise läbipaistvamaks. Siiski näeme erisoodustuse hinna määramise aluste rakendamisel ka mõningaid probleeme, mis võivad muudatuse positiivset mõju kahandada.

Eelnõu järgi maksustatakse kuni viie aasta vanused autod erisoodustuse hinnaga 1,96 eurot kilovati kohta ja vanemaid autosid 1,47 eurot kilovati kohta. Sellist hinnastamise erinevust põhjendatakse uute autode väärtuse kiire kahanemisega ning vanemate autode kallimate ülalpidamiskuludega.

Siiski ei soodusta vanemate autode maksustamine väiksema kilovatihinnaga meie hinnangul autopargi uuendamist ega aita kaasa keskkonnahoiule. Seetõttu tegime rahandusministeeriumile ettepaneku kehtestada nii vanadele kui uutele autodele üks ja sama kilovati hind, mis võiks jääda vahemikku 1,5–1,6 eurot. Muuhulgas tagab ühetaoline määr maksu efektiivsema administreerimise, kohtleb võrdselt kõiki sõidukite kasutajaid ning pigem soodustab autopargi uuenemist ja turvalisuse kasvu.

Oleme varasemalt nullbürokraatia projekti raames teinud valitsusele ettepanekuid lihtsustada firmaautodega seotud toiminguid. Seetõttu peame igati positiivseks sõidupäevikute pidamise kohustuse kaotamist. Sellegipoolest toob kilovati hinnatase ettevõtjatele kaasa negatiivse kõrvalmõju.

Kilovati hinnamäärade juures muutub tänane erisoodustuse maksimaalne hind tulevikus sisuliselt erisoodustuse keskmiseks hinnaks. Uue hinnastamise korra järgi kujuneks 1,96-eurose kilovatihinna puhul kuni viie aasta vanuse ja keskmise ehk 114-kilovatise võimsusega sõiduki erisoodustuse hinnaks 223,44 eurot ning 130-kilovatise sõiduki hinnaks 254,8 eurot. Tänane maksimaalne erisoodustuse hind on 256 eurot, mis rakendub maksimaalsena üksnes siis, kui töö- ja erasõitude kohta ei peeta sõidupäevikut.

Eelnõu järgi jääb erisoodustuse maksimaalne hind muutumatuks 130-kilovatise võimsusega sõidukite puhul, mis on aga tõsi üksnes nende sõidukite puhul, mille maksustamine on seni toimunud maksimummäära ehk 256 euro alusel. Juhul kui 130-kilovatise sõiduki kohta on seni peetud sõidupäevikut ja erisoodustuse hind on olnud madalam kui 256 eurot, tähendab kavandatav kilovati hinnamäär sellise sõiduki puhul erisoodustuse hinna tõusu.

Kokkuvõttes on  sõidupäevikute kaotamine ja erisoodustuse hinna arvestamise lihtsustamine positiivne muudatus, millest ettevõtjad pigem võidavad kui kaotavad. 

Loe lisaks kaubanduskoja arvamust SIIT.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll