Töötamise registrit plaanitakse täiendada kolme uue andmereaga

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Rahandusministeerium on koostamas eelnõu, mille järgi tuleb edaspidi töötamise registris täita iga töötaja kohta kolm uut lahtrit: ametinimetus, töö tegemise koht ja tööaja määr. Kaubandus-tööstuskoda on esitanud ministeeriumile oma nägemuse, kuidas on võimalik muudatused ellu viia võimalikult vähese halduskoormusega.

Rahandusministeeriumile saadetud kirjas juhtis koda ministeeriumi tähelepanu sellele, et muudatuse elluviimisel suureneb ettevõtjate halduskoormus. Ettevõtjad peavad edaspidi sisestama töötajate ametikohad ja töö tegemise asukohad ning andmeid vajadusel ka muutma. Praegu ei pea ettevõtjad selliseid andmeid riigile esitama. Eelkõige suurendab muudatus nende ettevõtjate halduskoormust, kus on suur tööjõu voolavus või kus on levinud lühiajaliste töövormide kasutamine. Seetõttu on koda palunud uute andmete lisamise teha ettevõtjatele võimalikult lihtsaks ja automatiseerituks.

Koja hinnangul peaks töökoha aadressi märkimine piirduma vaid kohaliku omavalitsuse täpsusega. Töölepinguseaduse järgi võivad töötaja ja tööandja kokku leppida töö tegemise koha kohaliku omavalitsuse ehk linna või valla täpsusega. Seetõttu leiame, et tööandjat ei peaks kohustama töötamise registrisse märkima täpsemat töökoha aadressi, kui on kirjas töölepingus. Lisaks on koda andnud soovituse, et ettevõtjal peab olema võimalik sisestada töötamise registrisse üks või mitu töö tegemise kohta ja siduda konkreetne töökoht erinevate töötajatega. See tähendab, et iga töötaja kohta ei peaks eraldi kannet tegema töötamise asukohas.

Ametikoha sisestamisel soovib ministeerium lähtuda ametite klassifikaatorist (Isco 08). Koja hinnangul tuleb tagada, et ettevõtja leiaks kiiresti ja lihtsalt sobiva ametikoodi nimetuse. Kui ettevõtja ei leia sobivat ametikohta või ta ei oska õiget koodi märkida, siis peab olema võimalus vabatekstina kirjutada töötaja ametikoha nimetus. Lisaks on koda juhtinud ministeeriumi tähelepanu sellele, et lahendus tuleb leida ka olukordadele, kus ettevõtja kasutab uudseid või ebastandardseid ametikoha nimetusi (nt partnersuhete koordinaator) või selliseid, mis on küll levinud, kuid mille täpset vastet klassifikaatoris ei ole (nt raamatupidaja assistent). Sellised olukorrad tuleb lahendada, nii et andmete esitamine oleks ettevõtjale jätkuvalt lihtne, kuid samas oleksid kogutavad andmed ka reaalselt kasutatavad ja süstematiseeritavad ning tooksid kaasa halduskoormuse vähenemise.

Lisaks on koda teinud ministeeriumile ettepaneku, et iga töötamise registri kande puhul ei peaks sisestama tööd tegeva isiku ameti- ja töö tegemise kohta. Näiteks, lühiajalise töötamise puhul ei peaks statistiliste andmete esitamine olema kohustuslik. Kui inimesega on sõlmitud käsundusleping 3-tunnise koolituse pidamiseks, siis puudub vajadus märkida töötamise registrisse ameti- ja töötamise asukoht.

 
Töötamise registri täiendamise eesmärgiks on võimaldada detailsemat palga- ja tööturu statistika tegemist ning registripõhise rahvaloenduse läbiviimist. Töötajate ametikoha andmete olemasolu võimaldab senisest täpsemini teha ka tööjõuvajaduse prognoose OSKA raames.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll