E-kaubandus on poekettide jaoks veel väike ja sõltuv äri

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kuigi Maxima, Selver ja piiratud mahus ka Prisma on avanud e-poed ja Coop Eesti kavatseb seda peagi teha, peavad poeketid e-kaubandust praegu veel väikeseks äriks, millel on kõrged logistikakulud, kirjutab Äripäev.

"Me ei võta e-kaubandust niiöelda eraldi ettevõttena nii Eestis kui ka Baltimaades tervikuna. Selleks on lihtne põhjus: turg on liiga väike," ütles Maxima Eesti tegevjuht Vygintas Šapokas. Tema sõnul annab mujal maailmas e-kaubanduse käive kogu kaubandusest 3–5 protsenti, kuid ende e-kaupluse käive Eestis võrdub ühe XXX kaupluse päevakäibega.

Selveri juhataja Kristi Lomp ütles lehele, et praeguseks on Selveri e-pood tegutsenud viis kuud ning need on olnud huvitavad ja edukad, kuid suur äri see veel ei ole. "Lähima viie aasta areng on kindlasti suur, sest tegemist on tõusuga nullist," ütles Lomp. Ta lisas, et kindlasti ei ole see kahjumlik äri, kuid sealt ei teeni ka suurt raha.

Lomp lisas, et kui seda teenust pakkuda, siis logistika on ja jääb probleemiks, sest marginaalid on toidukaubanduses madalad. "Väike äri, mis ei konkureeri tavakaubandusega," märkis Lomp.

Samas plaanib sel kevadel e-poe avada Coop Eesti. "Me oleme üsna lõpusirgel e-poega, praegu tehakse veel viimased täiendused ja parandused," märkis Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Jaanus Vihand. "Kohe hakkavad suuremad testid, aprilli keskel tuleme e-poega välja."

Vihandi sõnul lähevad nemad kindlasti e-kaubanduse äriga linnast välja. "Me oleme ajalooliselt ja turuosa mõistes Tallinnas nõrgemad kui kusagil mujal," põhjendas Vihand. "Tallinnas saame katsed ära teha ja lähima aasta jooksul läheme Tallinnast välja."

Vihandi sõnul on internetist ostjate peamine hirm petta saada, et nad ei saa seda kaupa, mida tahavad, või piisavalt hea kvaliteedi või hinnaga. "Kui ühel hetkel suudetakse need mured ära lahendada, toimub ka väike buum e-kaubanduse kasutamises."

Seevastu Rimi Eesti Foodi tegevjuht Anders Torelli sõnul käib neil Rootsis e-äri juba kaks aastat. Torelli sõnul ei ole nad Eesti e-kaubandusse sisenenud, sest õige mudeli leidmine on olnud keeruline. "Me töötame selle kallal, ja see on äriotsus, kas me liitume sellega või mitte," märkis Torell.

"Me ei oota ainult premium-kliente, kui me hakkame sellega tegelema. See aga eeldab juba mõttemaailma muutmist ja klientide suhtumise muutumist. Peame leidma lahenduse, kuidas jõuda kõikide klientideni," lisas ta.

Allikas:  BNS
Märksõnad:

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll