Eesti ettevõtteid oodatakse kandideerima Saksa majanduse auhinnale Eestis

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Saksa-Balti Kaubanduskoda annab 7. mail 2015 viiendat korda välja Saksa majanduse auhinna Eestis.

Jätkusuutliku äriedu tagamiseks on igale ettevõttele uute turgude hõivamine erilise tähtsusega. Ühest küljest võib uusi turge mõista geograafiliselt – uutele turgudele sisenemist edukate marketingistrateegiate, õigete partnerite ning konkurentsivõimeliste toodete abil. Teisalt võib tooteportfell, mida on laiendatud ja parandatud, aidata ettevõttel ka uusi "siseturge" hõivata.

Aktuaalse poliitilise kriisi ja selle majanduslike tagajärgede tõttu seisavad paljud Eesti ettevõtted keeruliste väljakutsete ees. Tagamaks ettevõttele jätkusuutlikkuse, konkurentsivõime ja innovatsioonipotentsiaali ka tulevikuks, on uute turgude leidmine otsustava tähtsusega. Selline mitmekesistamine aitab saavutada sõltumatuse turukõikumistest ning luua nii ettevõtte töötajatele, klientidele kui ka koostööpartneritele pikaajalise kindlustunde. Ühtlasi kindlustub seeläbi ka Eesti positsioon ettevõtluskohana.

Saksa majanduse auhinna motoks on käesoleval aastal "Edu uutelt turgudelt".

Konkursi moto "Edu uutelt turgudelt" all mõistetakse eelkõige Eesti ettevõtte edukat sisenemist uutele turgudele, eriti Saksamaale, erinevate meetmete rakendamisel, nt:

  • uute marketingi- ja / või müügistrateegiate kasutamine uue turu hõivamiseks,
  • tooteportfelli laiendamine uute turgude teenindamiseks,
  • rahvusvaheliste messide, erinevate välisturule sisenemiseks loodud projektide, ettevõtlusfoorumite jne, aktiivne kasutamine,
  • oma tegevuse laiendamine rahvusvahelistes teadus- ja arengukoostöö abil,
  • oma toodete ja/või teenuste kohandamine rahvusvaheliste turgude kvaliteedi- ja sertifitseerimisstandarditega,
  • kaasaegsete täiendõppe- ja koolitusmeetmete kasutamine, optimeerimaks töötajate potentsiaali uute turgudega seotud väljakutsete puhul,
  • Saksa turu hõivamine – kas juba läbiviidud protsessi või veel selle strateegiate ettevalmistusena (eriline huvi kuulub Saksa turule sisenemiseks väljatöötatud strateegiatele). 

Konkursi eesmärk 

Saksa majanduse auhinna eesmärgiks on tunnustada Eesti ettevõtteid, mis on suutnud uues poliitilises ja majanduslikus situatsioonis leida uusi turge, sh Saksa turg.

Auhinnakandidaadid peaksid tooma häid näiteid sellest, kuidas uute turgude hõivamine on positiivselt mõjutanud firma äriedu ja olema eeskujuks teistele ettevõtetele, mis samuti seisavad silmitsi uute turgude hõivamisel tekkinud väljakutsetega. 

Osalemine 

Saksa majanduse auhinna sihtrühmaks on edukad Eesti ettevõtted, mis on leidnud oma toodete ja teenuste jaoks uusi turge. Majanduslike aspektide kõrval peaks olema arvestatud teguritega, mis on seotud keskkonnasõbralikkuse ja sotsiaalse vastutustundlikkusega. Juba olemasolevad ärisidemed või huvi Saksa ärimaastiku vastu on konkursil osalemisel kaaluka tähtsusega.

Ettevõte peab olema Eestis registreeritud ja turul aktiivne. Vajalikud on ettevõtte majandusnäitajad.

Konkursile registreerimise tähtaeg on 17.03.2015. Auhinna pidulik üleandmine toimub 7. mail 2015 Tallinnas. 

Auhind 

Auhinnaks on 5000 eurot ja esinduslik klaastrofee. Auhinnaraha võib kasutada kas mõne Saksa-Balti Kaubanduskoja (AHK) teenuse või muu uuele sihtturule (eelistatavalt Saksa turule) sisenemiseks mõeldud tegevuse (nt osalemine välismessil) finantseerimiseks. Lisaks saavad nii võitja kui ka ülejäänud finalistid ühe aasta tasuta liikmelisust Saksa-Balti Kaubanduskojas.

2015. aasta mai algul ilmub nädalalehe "Eesti Ekspress" eriväljaanne "Saksa majanduse auhind Eestis 2015", milles tutvustatakse konkursi finaliste.

Saksa majanduse auhinna patrooniks on Saksamaa Liitvabariigi suursaadik Eestis, Christian Matthias Schlaga.

Konkursi žürii koosneb majanduses ja poliitikas tegevate Eesti ja Saksa organisatsioonide esindajatest. Pärast kirjalike avalduste eelhindamist külastab žürii konkursi finaliste, saamaks ettevõtetest vahetut muljet.

Loe lähemalt: Saksa-Balti Kaubanduskoja kodulehelt

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll