Nõuded finantsteenuse reklaamile (soovituslik juhend)

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Finantsinspektsioon ja Tarbijakaitseamet kehtestasid ühiselt soovitusliku juhendi, milles uuendati järelevalveasutuste selgitusi finantsteenuse reklaamile kohalduvate normide ühetaolisemaks mõistmiseks.

Finantsteenuse reklaamimise nõuded vajasid korrastamist eeskätt põhjusel, et luua riikliku järelevalve poolt ühetaoline käsitlus erinevate finantsteenuste reklaaminõuete selgitamisel. Juhend koondab erinevate finantsteenuste kohta antud suunised, koheldes seeläbi sarnastes oludes erinevaid finantsteenuse osutajaid üldnõuetes sarnaselt, samas kehtestades konkreetset teenust puudutavad erisused.

Erinevalt seni kehtinust annab uuenenud juhend muu hulgas ka soovituslike juhiseid ettevõtja organisatsioonisiseste meetmete kehtestamisele ja käsitleb uute reklaami kanalite ja esitlusviisidega seonduvat. Juhend kohaldub kõigile neile, kes osutavad finantsteenuseid krediidiasutuste seaduse tähenduses.

"Finantsinspektsiooni ja Tarbijakaitseameti koostöös kehtestatud juhend on jätkuks meie heale koostööle reklaamijärelevalve tõhustamise eesmärgil. Finantsteenuse reklaami järelevalve ja juhendi uuendamine on üks järelevalve valdkondadest, kus omame mõlemad pädevust ning seeläbi on ühine ja ühetaoline nõuete selgitamine ja ootuste mõistmine vajalik ka turuosaliste vaatenurgast," rääkis Finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste sõnul on Finantsinspektsiooni, Tarbijakaitseameti ning finantsvaldkonna ettevõtjate kaasabil valminud juhend hea näide avaliku ja erasektori vahelisest koostööst isegi sedavõrd emotsionaalselt tundlikus valdkonnas, nagu reklaam ja sellele seatud piirangud. "Hea meel on tõdeda, et piirangute algul, pea poolteist aastat tagasi, uudsusest ja praktika puudumisest tekkinud küsimused ja diskussioonid on enamuses tänaseks vaibunud leides üheselt mõistetava lahendi. Tänane juhend on samm edasi reeglite rakendamisest ühiste arusaamade kujundamisel ning turuosalistele parema õigusselguse loomisel", lisas Sooniste.

Finantsinspektsioonil ja Tarbijakaitseametil on seaduse alusel õigus anda välja soovitusliku iseloomuga juhendeid finantssektori tegevust reguleerivate õigusaktide selgitamiseks või finantsjärelevalve subjektide suunamiseks.

Juhend "Nõuded finantsteenuse reklaamile" hakkab kehtima 11.01.2018 (6 kuu möödumisel selle kehtestamisest).

Märksõnad: ,

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll