Päästeameti tuleohutuse enesekontrolli aruannet saab tänavu esitada iseteeninduskeskkonnas

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Selle aasta algusest on kõikidel Päästeametile tuleohutuse enesekontrolli aruande esitamise kohustusega asutustel võimalik seda teha interneti iseteeninduskeskkonnas. Uus keskkond võimaldab andmeid mugavalt sisestada ja edastada, samuti on iga küsimuse juures selgitav lisainfo lihtsalt leitav.

Päästeameti tuleohutusjärelevalve tuleohutuse talituse juhataja Marko Rüü sõnul on selline andmete kogumine lihtne nii täitja kui ka andmekoguja jaoks. "Veebipõhine aruanne annab täitjale juba enne selle Päästeametile esitamist tagasisidet näiteks juhul, kui mõni vajalik lahter on jäänud täitmata. Tuleohutusaruannete andmed säilivad kättesaadavas keskkonnas lihtsasti leitavalt ja neid on võimalik ka oma arvutisse salvestada. Kuna andmed on peale esimest sisestamist keskkonnas olemas, ei ole igal aastal enam vaja täitmist otsast alustada," loetles Rüü uue keskkonna olulisi eeliseid. Varasemalt esitas iga asutus aruande talle sobivas dokumendi formaadis.

Päästeametile iseteeninduskeskkonna loonud Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse (SMIT) projektijuht Liina Jundas ütles, et keskkonna loomisel peeti eelkõige silmas lihtsust ja kasutajasõbralikkust. "Varem pidid asutused ise jälgima, et kõik vajalik saaks kirja, nüüd kontrollib seda keskkond ja annab kasutajale veateate. Samuti annab keskkond kasutajale ette järgmise küsimuse sõltuvalt sellest, kuidas eelmisele vastati. Näiteks, kui asutusel ei ole kustutussüsteemi, ei ole järgmistele küsimustel vaja vastata," rääkis Jundas. Projektijuht lisas, et portaali on kavas tulevikus täiendada. Lisavõimalused andmete kontrollimiseks ja analüüsimiseks saavad näiteks tuleohutusinspektorid, kes aruandeid kontrollima asuvad.

Tuleohutuse enesekontrolli aruannet saab täita SIIN.

Enesekontrolli tuleohutusaruanne tuleb esitada ehitiste kohta, kus paiknevad lasteaiad, koolid, majutusasutused, ravi- ja hoolekandeasutused, kaubanduskeskused, suuremad põllumajandus- ja tööstushooned, kõrg- ja büroohooned (üle 300 kasutajaga hooned), maaalused garaažid ja elutähtsat teenust pakkuvad asutused. Aruannet ei tule koostada eluhoonete ja väiksemate ettevõtete/asutuste hoonete kohta, kus puudub reaalne tule- või plahvatusoht. Täpsemalt leiab kriteeriumid Riigi Teatajast ja Päästeameti kodulehelt.

Tuleohutusaruannete koostamise ja esitamise nõude paneb juriidilisele isikule tuleohutuse seadus, mille järgi on tavapärasest kõrgema riskiohuga hoonete valdajatel kohustus tuleohutusaruandesse kirja panna ehitise tuleohutusalane olukord ning esitada aruanne Päästeametile üks kord aastas. 2014. aasta kohta tuleb tuleohutusaruanne esitada hiljemalt tänavu 31. märtsiks.

Aruandes valeandmete esitamise korral võidakse isikut karistada rahatrahviga kuni 2000 eurot.

Allikas:  Päästeamet

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll