Reisifirmadel tuleb tarbijakaitseametile esitada aruanded uuel vormil

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Homsest saavad reisifirmad esitada tarbijakaitseametile oma 2016. aasta esimese kvartali pakettreiside kogumüügi aruande, mille esitamise tähtaeg on 20. aprill. Amet juhib reisiettevõtjate tähelepanu, et aruanne tuleb esitada homsest kehtima hakkaval uuel vormil, mis muudab aruannete sisu täpsemaks ja selle täitmise lihtsamaks.

Uues aruandes tuleb eristada pakettreiside kogumüük ja ettemaksed. Ettemaksete kajastamisel tuleb silmas pidada, et need hõlmaksid kõiki aruandeperioodi viimase päeva seisuga reisiettevõtja käes olevaid ettemakseid veel toimumata pakettreiside eest, sealhulgas lunastamata pakettreiside kinkekaarte. See tähendab, et ka varasematel perioodidel müüdud pakettreiside eest võetud ettemaksed peavad kajastuma aruande ettemaksete lahtris kuni hetkeni, mil tarbijate ees võetud kohustused on täidetud. Reisikorraldajate puhul püsib kohustus kuni reisi toimumise lõpuni. Reisivahendaja puhul kehtivad kohustused kuni reisitasu on reisi tegelikule korraldajale tasutud. 

Lisaks loobutakse nõudest esitada aruandes pakettreiside kogumüügi andmed turismiseaduses sätestatud tegevusalade lõikes eristatuna. Edaspidi piisab, kui reisiettevõtja kajastab aruandes pakettreiside kogumüügi summa. Seega on vähenenud esitatavate andmete maht, mis peaks aruande täitmise muutma reisiettevõttele lihtsamaks. Tarbijakaitseamet on koostanud uue vormi täitmiseks ka uue juhendi, mis on kättesaadav ameti kodulehel ettevõtja sektsioonis turismi peatükis. Samuti on amet vormi muudatustest teavitanud kõiki registris olevaid tagatist omavaid ettevõtjaid. 

2013. aastast saab aruandeid esitada ka pakettreiside aruandemooduli (PRAM) kaudu, mis on lihtsaim viis. PRAM-i vahendusel näeb ettevõtte esindaja firma andmeid, tagatisega seotud andmeid, ettevõtte rikkumisi, esitatud aruandeid, teavitusi ja muud infot. 

Aruanded on tarbijate majandushuvide kaitse oluline komponent, sest nende alusel kontrollib tarbijakaitseamet, kas firmade tagatissummad on piisavad või mitte. Tagatis on piisav juhul, kui tarbijate ees võetud kohustused on igal ajahetkel tagatissummaga kaetud. Aruanne tuleb esitada ka nendel reisifirmadel, kelle müügitulemused olid eelmises kvartalis nullis. Sel juhul tuleb seda aruandes ka vastavalt kajastada. 

Õigeks ajaks aruande esitamata jätnud reisiettevõtjad lisab tarbijakaitseamet oma kodulehel olevasse musta nimekirja. Must nimekiri on abivahend tarbijatele, kes soovivad enne reisi ostmist kontrollida firma usaldusväärsust. Tarbijakaitseametil ei ole võimalik hinnata nende ettevõtete tagatisraha vastavust, mistõttu on ametil õigus teavitada avalikkust ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest. 

Lisamaterjalid:

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll