Merit
Kolmapäev, 24. Jaanuar
 

Töökeskkonna konsultant tõstab ettevõtte tulemuslikkust

Väikese ja keskmise suurusega organisatsiooni juht peab tihti katma mitut ametit tootmise korraldamisest kuni personali värbamiseni. Kõigele aga võrdselt aega ei jagu. Seetõttu peab teinekord vähema tähelepanuga leppima ka töökeskkonna ohutus.

Probleemi lahendamiseks lõi Tööinspektsioon 2015. aastal töökeskkonna konsultandi teenuse. Selle abil pakutakse tööandjale personaalset nõustamist, et muuta ettevõttes töökeskkonda ohutumaks ja tööd efektiivsemaks. Näites 2016. aastal kasutas tasuta teenust 212 ettevõtet ning see hõlmas 8900 töökohta.

Kuidas toimub koostöö konsultandi vaatevinklist?

Koostöö algab tavaliselt ettevõtte juhi või töökeskkonna spetsialisti e-kirjaga, milles tuuakse välja, mis vallas nõustamist soovitakse. "Loomulikult esineb ka juhuseid, kus soovitakse üldisemaid konsultatsioone ning ühte lahendamist vajavat murekohta ei ole. Ka sel juhul saame abiks olla," selgitas Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant Rein Reisberg.

Veel samal teemal

Peale ettevõttest saabunud kirja konsultant helistab, et täpsustada tegevusvaldkonda ning seada nõustamisele selged eesmärgid. Nii on koostöö kõige tõhusam.

Selle järgneb ettevõtte külastus. Reisbergi sõnul lähtub ta kohtumisel juhtmõttest: "Näidake, mida soovite ja küsige, mis huvitab. Mina olen teie päralt". "Kui konkreetsed küsimused puuduvad, siis räägin sellest, mida märkan ning annan praktilisi soovitusi," lisas Reisberg ka alternatiivi.

Peale kohtumist saadab konsultant kirjaliku kokkuvõtte soovituste ja ettepanekutega. Ta toob välja nii seadusest tulenevad nõuded, kui ka isiklikust praktikast lähtuva, mis võiks ettevõtet aidata.

Mingeid kohustusi nõustamine endaga kaasa ei too. "Mina olen valmis ka peale kokkuvõtte saatmist vastama töökeskkonna ohutust puudutavatele küsimustele ja nõu andma. Tuleb vaid mulle helistada," täiendas Reisberg. Tema sõnul võib konsultandilt tulev tagasiside olla vägagi kaalukas. "Näiteks kord juhtisin tähelepanu, et töötajad kasutavad ilma ohutusabinõudeta väga plahvatusohtlikku ainet. Tuli välja, et nad ei teadnud, et selle ainega tegelemine võib lõppeda töökoha maapealt pühkimisega. See nõu võis päästa nii inimelusid kui ka äri," tõi konsultant näite.

Lisaks võib töökeskkonna konsultandist olla kasu ka vähenenud töövõimega inimestele tööd andvale või alles seda kaaluvale organisatsioonile. "Saame anda head nõu töökohtade ning liikumisteede kohandamiseks. Meil on ka sellealaseid kogemusi," lisas Reisberg.

Näide tööandja vaatenurgast

Kontakti võtnud ettevõtte eesmärgiks on tavaliselt terved, töövõimelised ja efektiivsed töötajad ning õnnetuste ja sellega kaasnevate kannatuste, raha- ja ajakulu vältimine.

Hiljuti töökeskkonna konsultandi teeneid kasutanud Andres Glass Solutions OÜ töökeskkonnaspetsialisti Nikita Pisnja sõnul sooviti vastutustundliku ettevõttena küsida nõu kogenumate käest. "Mingeid hirme meil Tööinspektsiooni ees ei olnud. Parem ise uurida, milliseid asju saame parandada ja teha asjad korda," avas Pisnja tagamaid.

Alguses konsultandile väga selgelt piiritletud ülesannet ei püstitatud. Lepiti kokku kohtumine, et vaadata üle olukord ettevõttes ning valdkonnaga seotud dokumentatsioon. "Kohtumine toimus väga sõbralikus õhkkonnas ning vestlesime kohapeal tekkinud küsimuste pinnalt. Mõttevahetusest oli meile palju kasu ning saime mitmeid häid soovitusi. Nüüd teame täpselt, mida muuta," kirjeldas Andres Glass Solutions OÜ töökeskkonnaspetsialist. Tema sõnul oli kogu protsess lihtne ja loogiline.

Suurim kasu konsultandist on Pisnja hinnangul see, et professionaal näeb pisiasju, mis ettevõtte töötajatel endal võib kahe silma vahele jääda. "See aitab muuta töökeskkonda turvalisemaks ja vähendada erinevaid riske. Lõpuks soovivad ju kõik olla terved ja töötada ohututes tingimustes," võttis ta kokku.

Töökeskkonna konsultandi teenus on mõeldud väga laiale sihtgrupile. Nii on seda kasutanud ka näiteks Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku Risti Kogudus, kus riskitegurid on võrdlemisi väikesed ja inimesi töötab vähe. "Paljude asjadega oli meie silm juba harjunud. Kõrvaltvaataja aga oskas neile tähelepanu juhtida," kirjeldas koostööd koguduse juhatuse liige Kaja Viisitamm. Nii sai näiteks kiriku kellamees kõrvaklapid ning orelimängija külmaks ajaks täiendava soojapuhuri. "Väga soovitan. See teenus on just inimeste seisukohast väga oluline," hindas Viisitamm.

Kasu nõustamisest

Töökeskkonnale tähelepanu pööramine on pikemas perspektiivis ka äriliselt kasulikum, kui tagajärgede likvideerimine peale õnnetust või õnnetusi. Heades tingimustes töötajad on motiveeritumad, saavad keskenduda oma ülesannete täitmisele ning esineb vähem tööseisakuid. Lisaks levib hea sõna töötingimuste ja -ohutuse kohta potentsiaalsete töötajate ja koostööpartnerite hulgas, parandab ettevõtte mainet ning muudab lihtsamaks uue tööjõu ning klientide leidmise.

Kui soovite kutsuda töökeskkonna konsultandi oma ettevõttesse, saatke e-kiri Tööinspektsiooni üldaadressile ti@ti.ee.

tarkvara

Veel samal teemal

Viimati lisatud artiklid samas rubriigis

  • Kohtuvaidluses on kliendil müüja ees eelis 23.01.2018

    Ostetud asjal võib esineda puuduseid, mis tingivad ostja vajaduse müüja vastu nõude esitamiseks. Nõude esitamisel on olulisel kohal puuduse olemasolu ja selle tõendamine. Üldjuhul peavad (kohtu)vaidlustes kõik pooled ise oma väiteid tõend ...
    Loe edasi..

  • Käituge minu sõnade, mitte minu tegude järgi! 22.01.2018

    Pealkirjas mainitud tuntud ütlemine on kindlasti suhtumine, mida juhid endale lubada ei saa. Sest kui juhtkond ei pea kinni kehtestatud reeglitest, siis vilistavad nendele ka töötajad ning tööandja petmiseks on soodne pinnas loodud. Miks on nii, et ühes ettevõtt ...
    Loe edasi..

  • Milleks võtta laps "Tööle kaasa!"? 22.01.2018

    Noored vajavad karjäärivalikute tegemisel varakult arusaama, mida tähendab töötamine ja millised on erinevad ametikohad. Noorte teadlikkuse tõstmiseks toimub 12.−16. veebruaril algatus "Tööle kaasa!", mille raames avavad Eesti ettevõtt ...
    Loe edasi..

  • Tugeva ärilepingu kolm kohustuslikku küsimust 17.01.2018

    Enamikule ärisuhetes sõlmitavatele lepingutele ei näe seadused ette kohustuslikku vormi – need võivad olla ka suulised. Kuni pooled on teineteise soovidest ühtmoodi aru saanud ja kummagi vajadused ei muutu, võibki ka suuline kokkulepe toimida. Siiski ei saa ...
    Loe edasi..

  • Äriühingu faktilise juhi vastutus maksuvõlgade eest, võib-olla juba 2018. a suvest alates 16.01.2018

    Eesti maksumaksjate liiduni on jõudnud info, et rahandusministeeriumis on välja töötatud kavatsus täiendada maksukorralduse seadust (MKS)1. MKS on Eestis teatavasti maksunduse valdkonna põhiseadus, mis reguleerib kõiki olulisi maksuvaldkonna põhim&otil ...
    Loe edasi..

Vaata kõiki artikleid
 
Lauakalender 2018
Töövahendid
Naljanurk

Kalmistuvalvur tuleb kontorisse ja annab lahkumisavalduse.

Küsitakse: "Milles asi?" 

Kalmistuvaht: "Ma ei jaksa enam! Terve päeva ja öö käin mööda kalmistut ja loen "Siin puhkab...". Ainult mina lollike teen tööd!" 

Uudised > Eelnõud
Kalender & arhiiv
E T K N R L P
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
« Jaanuar 2018 »
Tööpäevade arv kuus 22
Töötunde kuus 176
Riigipühad: 01.01

Vaata tööajafondi..
E-POOD
Äriregister
Kreedix
Maksu- ja tolliamet
Eesti KMKR otsing
  • weekend
  • Denim
  • epood
  • Avalik andbemaas
 
Koostööpartnerid
  RMP Eesti RMP Eesti OÜ Registrikood 11027462
KMKR EE100898345

Swedbank: EE582200221024811122
SEB Pank: EE221010220073067015
LHV Pank: EE117700771000732704

Jur. aadress: Rukki 18-8, Tallinn
Kontor: Mustamäe tee 5-607, Tallinn
Tel. 6 848 110
E-post: info@rmp.ee
RMP Eesti tooted Portaal RMP.ee
Uudiskiri Nädalakiri
Ajakiri Spetsialist

Raamatupidaja kalendermärkmik
Juhendraamat KÜ raamatupidamine
Juhendraamat MTÜ raamatupidamine
Dokumendinäidised

KOOLITUSED
Raamatupidamisteenus
Majandusarvestuse põhitõed

RSSFacebookTwitter
RMP.ee Kontakt
Uudised
Kasutajatingimused
Foorumi tingimused
Koostööpartnerid
REKLAAM
Tagasiside

STATISTIKA
252007  Foorumi postitust
345  E-poe toodet
96  Koolitust
22953  Artiklit
52273  Registreerunud kasutajat
36064  Nädalakirja tellijat
33290  Pers. pakkumise tellijat
Lugeja staatus  KÜLALINE
   - ei näe spetsialistide artikleid
   - ei kehti soodustused
   - ei saa populaarset uudiskirja Nädalakiri

REGISTREERU


 REGISTREERUNUD KASUTAJA
   + kõik artiklid sisselogimisel nähtavad
   + PDF ajakiri Spetsialist tasuta
   + uudiskiri Nädalakiri e-postile
   + soodustused RMP Eesti koolitustele

Logi sisse
 

© RMP Eesti OÜ 2004-2017