Aedade värvikampaania pakub säästu kuni veerandi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Materjalide müüjatele lisakliente toov kampaania ärgitab inimesi korrastama maja ja aia välispiirdeid.

“Kampaania hõlmab piirdeaedade lippide – postide materjali ja värvikulu ning fassaadi värvikulu,” selgitab Tartu linnavalitsuse arhitektuuriteenistuse juht Kristi Kurvits. Tartus koosneb kampaania kahest osast. Esimene on vanemate majade fassaadi värvi uuendamisele suunatud “Heade värvide linn”, teine – “Piirdeaiad korda” – vanade piirdeaedade korrastamisele või uute tegemisele.

Tallinna Nõmme linnaosa Tartuga samanimelist aiakampaaniat saadab majade välisvärvide kampaania “Kodu korda”. Linnaosa linnavara osakonna juhataja Monica Ranna kinnitusel võib erinevalt lippaia nõudest suuremate teede, näiteks Vabaduse puiestee äärde ehitada mürakaitseks paarimeetrise plangu.


Nii Tallinnas kui ka Tartus neli aastat tagasi alanud kampaaniad rõhuvad linna ansamblilisema ja läbimõelduma ilme peale. “Kui algusaastatel korrastati kampaania käigus 200-300 aeda, siis eelmisel aastal langes huvi 70-le,” tõdeb Rand lootuses, et edaspidi huviliste arv kasvab.

Nõmmel tuleb vana aia korrastamiseks esitada hüvitisetaotlus. Uue aia puhul tuleb kõigepealt minna oma paberliku nägemusega linnaosaarhitekti juurde, kes selle kinnitab või pakub välja uue lahenduse. Linnaosa kinnitatud taotluse alusel saab materjale osta Puumarketist, Ehitusmarketist, Vivacolorist keskmiselt 20% soodsamalt.

Samas pakub Kuressaares linnavalitsus hüvitisena iga korrastatud vana piirdeaia eest 100 krooni ja uue ehitatud aia meetri eest 200 krooni, kuid kõige enam 15 000 krooni.


Tartus koostab linnaarhitekt taotluse alusel aia või fassaadi värvikavandi ehk värvipassi. Selle alusel saab taotleda kompensatsiooni Värvikeskuse Grupp OÜst ja Espakist Tallinnaga samas ulatuses. Omavalitused hüvitavad vaid kampaania ajal tehtud ja värvitud aedu ning fassaade.


Kommentaarid
Kristine Veinberg, ASi Tikkurila-Vivacolor turundusjuht
Nii nagu põhikonkurendid Eskaro ja Sadolin, püüame meiegi võimaldada inimestel korrastada ümbrust oma kätega. Samas suurendab soodustusega müük ka meie käivet ja mõjub reklaamina. Kuid ise me ennast omavalitsustele pakkumas ei käinud, nad tulid ise.
Merike Rivik, Puumarket ASi turundusjuht
Oleme Nõmme linnaosa elanikele andnud soodustust juba neli aastat. Vastu saame rohkem ostjaid ja “Nõmme Sõnumite” artiklites meie kui puidumüüja reklaami. Tavareklaami peame ikkagi ostma.


TASUB TEADA


  • Kampaaniad kestavad igal aastal aprillist septembrini.
  • Fassaadivärvide, aiamaterjali ja -värvide kompensatsiooni saab keskmiselt 15-20 %.
  • Hüvitise aluseks on omavalitsuses kinnitatud taotlus või värvipass.
  • Uue aia tegemiseks tuleb saada ka omavalitsuse arhitekti nõusolek.
  • Hüvitatakse vaid kampaania ajal tehtut.

  • Originaalartikkel

    Allikas:  Äripäev

    Pane tähele!

    Kord nädalas

    Telli RMP Nädalakiri

    Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

    Töövahendid

    Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

    Kalkulaatorid

    Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll