Arvestusalaste uurimustööde konkurss 2017 !

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Rahandusministeerium, Audiitorkogu, Eesti Raamatupidajate Kogu ja Eesti Siseaudiitorite Ühing tunnustavad ka tänavu parimaid arvestusala akadeemilisi töid. Juba traditsiooniks saanud suure osalejate arvuga konkursil otsitakse ja auhinnatakse uudseid lähenemisi ja praktilisi ettepanekuid erinevate arvestusalaste probleemide lahendamisel ning huvitavaid vaatenurki teoreetilistele küsimustele.

2016/2017 õppeaastal valminud akadeemilise töö esitamise tähtaeg on 30. juuni 2017.

3700 € auhinnafond jaotatakse viie kategooria vahel:

  • Parim magistri- või doktoritöö (autor ja juhendaja)
  • Parim bakalaureuse-, lõpu- või muu kirjalik töö (autor ja juhendaja)
  • Parim audiitortegevuse alane uurimustöö (autor)
  • Parim finantsarvestust käsitlev uurimustöö (autor)
  • Uudne ja huvitav arvestusalane teemakäsitlus (autor)

Tingimused

Konkursitöö võib olla:

  • aktuaalset teoreetilist või praktilist majandusarvestuse probleemi käsitlev ja lahendav kompleksne uurimus, mis sisaldab oluliste probleemide analüüsi, lahendamist ja oma seisukohtade põhjendamist; või
     
  • teatud küsimuste lühiuuring, milles on kasutatud erialast kirjandust, statistilisi andmeid jmt. Töös on vajalik järelduste esitamine ja suunad probleemi lahendamiseks või edasiseks uurimiseks.

Töö tuleb esitada pdf-formaadis eesti või inglise keeles. 

Konkursitöö peab olema valminud 2016/2017. aastal ega tohi olla varem avaldatud. 

Hindamiskriteeriumid

  • Teema või käsitluse uudsus ja aktuaalsus – päevakohasus, valdkonna tulipunktid.
     
  • Uurimistulemuste kasu valdkonna arengusse – rahvusvaheline kasutatavus, töö laiem mõju eriala arengule.
     
  • Järelduste kvaliteet – uus teadmine, järelduste praktiline kasutatavus.
     
  • Teemakäsitluse sügavus – teema käsitlemise põhjalikkus, kasutatud allikate valik.
     
  • Keelekasutus – lihtne ja arusaadav tekst, erialase terminoloogia kasutamine.

Konkursile esitatud töid hindab komisjon, kuhu kuuluvad Rahandusministeeriumi, Audiitorkogu, Siseaudiitorite Ühingu ja Raamatupidajate Kogu esindajad.

Valik Soovituslikest teemadest 

1.Välisaudit

1.1 Pakendiarvestuse üldpõhimõtete väljatöötamine.

1.2 Vandeaudiitori kutsetegevuse alustamiseks vajaliku ettevalmistuse taseme, teadmiste, oskuste, vilumuste ja isikuomaduste kontrollimise regulatsiooni ja korralduse võrdlus Eestis ja naaberriikides.

1.3 Mõõdikud auditi kvaliteedi hindamiseks.

1.4 Audiitorite avaliku järelevalve süsteemi ülesehitus Eestis ja naaberriikides.

1.5 Olulisuse kontseptsiooni rakendamine raamatupidamise aastaaruandes avalikustamisele kuuluva informatsiooni määratlemisel IFRS-i käsitluses.

1.6 Viimaste aastate arengud vandeaudiitorite poolt pakutavate teenuste turul (sh muu äritegevus) ning tulevikuperspektiivid.

1.7 Auditi mõju informatsiooni usaldusväärsuse määra kasvule ning investorite otsustele pikaajalisteks kapitalipaigutusteks.

1.8 Auditi poolt loodud lisandväärtus versus auditeerimata raamatupidamisaruannete usaldusväärsuse tõstmisega kaasnevad tehingukulud investeerimisotsuste tegemisel.

1.9 Auditi roll finantsstabiilsuse tagamisel ühiskonnas.

1.10 Audit majanduskasvu mõjutajana.

1.11 Audiitortegevuse mõju majanduskasvule investeerimisotsuste tegemiseks vajaliku finantsaruandluse usaldusväärsuse tõstmise kaudu.

1.12 Ettevõtete aruandluse usaldusindeksi rakendamine aruandluskeskkonna hindamisel.

1.13 Ettevõtete aruandluse usaldusindeksi arvestusmetoodika edasiarendamise võimalused.

1.14 Revisjoni instituut Eesti õigussüsteemis: võimalused ja puudused.

1.15 Vandeaudiitori rolli suurendamise võimalused avalikkuse silmis.

1.16 Avalik-õigusliku Audiitorkogu ja avaliku järelevalve süsteemi rahastamismudelite alternatiivide analüüs.

1.17 Vandeaudiitori aruande väljastamise õiguslikud tagajärjed ja avalik huvi.

1.18 Kutseühenduse-sisese kvaliteedikontrolli mõju audiitortegevuse turu konkurentsiolukorrale.

2.Siseaudit

2.1 Siseaudiitori kutsetegevuse standardite roll Eesti õigusruumis.

2.2 Siseauditeerimise mõju raamatupidamise aastaaruande auditeerimise kvaliteedile.

2.3 Tulemusauditi regulatsioon Eesti õigusruumis.

2.4 Tulemusauditi metoodika.

2.5 Siseaudiitori koondarvamuse metoodika ja kvaliteet.

2.6 Siseauditi üksuse roll organisatsiooni kontrollikeskkonna kujunemises.

2.7 Auditikomitee liikmete kompetentsid – nõuded ja tegelikkus.

2.8 Auditikomitee rolli võimalused kohalikus omavalitsuses.

2.9 Erinevate kindlustunnet pakkuvate ja kontrollifunktsioonide koostöö ning rollijaotus organisatsioonis.

2.10 Siseauditi üksuse kvaliteedihindamine väikeses üksuses.

3.Finantsarvestus

3.1 Arvestusalane lihtsustamine: võimalus halduskoormuse vähendamiseks või oht majanduslikule aktiivsusele?

3.2 Üldotstarbelise finantsinformatsiooni roll majanduse arengu ja stabiilsuse saavutamisel muutuvas majanduskeskkonnas.

3.3 Arvestusala eksperdi elukutse perspektiivikus karjäärivaliku seisukohalt.

3.4 Õigusvastaste ja teeseldud tehingute kajastamine majandusarvestuses.

3.5 Infotehnoloogiliste muudatuste mõju arvestusala korraldamise ja aruandluse arengutele.

3.6 True and fair view kontseptsiooni rakendamine uue raamatupidamisdirektiivi valguses.

3.7 Levinumate Eestis kasutatavate majandusarvestuse tarkvarade vastavus raamatupidamise seaduse muudatuste (digipööre) nõuetele.

3.8 Arvestusvaldkonna mõistetesüsteemi metodoloogilise täpsuse olulisus.

3.9 Arvestusvaldkonna terminoloogia analüüs (seosed teiste valdkondadega).

3.10 E-majandus: majandusarengu vältimatu eeldus või loomulik tulemus?

3.11 Arvestusala asjatundja kutsekvalifikatsioonisüsteem Eestis ja võrdlus rahvusvaheliste analoogidega.

3.12 Majandusarvestuse õppekavad Eesti kutse- ja kõrghariduse süsteemis.

3.13 Arvestusala õppekavade lõpetajate tööturule rakendamise võimalused tulevikus.

Allikas:  Audiitorkogu

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll