Jaanuari alguses ületati kauaoodatud teetähis. Praeguseks on Eesti suurima e-andmevahetuse (EDI) operaatori Telema kliendid loonud omavahel juba 100 000 e-andmevahetuse (EDI) ühendust.
Kaupluste ja nende tarnijate vahel olevad EDI ühendused kindlustavad kaupade kiire ja efektiivse liikumise, kuna tellimused, saatelehed ja arved liiguvad elektrooniliselt, teatas Telema.
"EDI ühendus on turvaline kanal, kus kaubadokumendid liiguvad tarnija tarkvarast ostja omasse ja vastupidi ilma inimese sekkumiseta. Sellega säästavad Telema kliendid aega ja tagavad selle, et õiged kaubad on õiges kohas õigel ajal," selgitas Telema juht Hele Hammer. Eelmisel aastal liikus Telema võrgustiku kaudu ligi 15 miljonit dokumenti.
EDI ühenduste arv on suurim toidu- ja esmatarbekaubanduses, kus infovahetus tarnija ja jaemüüja vahel on eriti tihe. "Kuna näiteks piimatooted ei säili kuigi kaua, tuleb neid tihti tellida ja tarnida. Vastupidiselt telliskividele, mida võib tellida ka kord kuus või isegi kvartalis," selgitas Hammer. "Tänaseks on EDI kasutamine toidu- ja esmatarbekaubanduse sektoris reegliks, kuid ka teised sektorid on EDI eeliseid üha enam avastamas." Telema EDI klientide hulka kuuluvad jaeketid, nagu Prisma, Rimi ja Selver ning tarnijad, nagu Tere, Coca-Cola ja Rigas Piensaimnieks.
Hammeri sõnul on nii suur EDI ühenduste arv mitte ainult Baltikumi, vaid kogu Euroopa mõistes märkimisväärne. "Euroopas on üle 500 EDI operaatori, kuid Telema paistab silma just oma tiheda kliendivõrgustiku ja suure hulga EDI ühenduste poolest," märkis Hammer.
Mis on e-andmevahetus ehk EDI?
E-andmevahetus (ingl Electronic Data Interchange e EDI) on äripartnerite vaheliste dokumentide edastus masintöödeldaval kujul. Baltikumis on EDI laialt levinud kaubandussektoris tarnijate ja jaemüüjate vahelise infovahetuse automatiseerimisel. EDI ühenduste kaudu liiguvad detailsed kaubaarved, aga ka teised dokumenditüübid, näiteks tellimused, saatelehed, tarnekorraldused ja vastuvõtukinnitused.