swedbank
Reede, 23. Veebruar
 

Miks mõnes töökohas on hea töötada, aga teises mitte

Tõenäoliselt oleme me kõik kas kliendi või töötajana kogenud, et organisatsioonid on erinevad. Ühes levib positiivne õhkkond, uued ideed ja teeme-ära-vaim, teises pinged, igavus või ebakompetentsus.

Esmane hinnang võib olla, et see sõltub sellest, millised juhid ja töötajad ühes või teises organisatsioonis töötavad. See on õige osaliselt ning kindlasti on värbamispoliitikal väga oluline roll.

Veelgi olulisem roll on aga sellel, kuidas osatakse juhtida tööheaolu organisatsioonis. See on õpitav nii juhtide kui ka töötajate tasandil. Vastasel juhul leiame organisatsiooni küll tubli inimese, aga meie töökeskkonnas ei saa ta ennast piisavalt hästi rakendada.

Mis on tööheaolu juhtimine?

Üks hea definitsioon on järgmine: tööheaolu juhtimine on keskkonna loomine, et edendada sellist töötajate sisemist rahulolu, mis võimaldab töötajatel särada ning täielikult rakendada oma potentsiaali iseenda ning organisatsiooni kasuks. (CIPD)

Tööheaolu juhtimine tegelebki sellega, et luua keskkond, kus töötajad saaksid teha oma tööd hästi ning kus tööind kestaks. See on nagu vundament, mis toetab teisi häid personalipraktikaid ettevõttes.

Tööheaolu kujundamise nurgakivideks on: töö, meeskond, otsene juht, organisatsioon ja kindlasti ei tohi unustada – töötaja ise. Töötaja on oma tööheaolu kujundamisel aktiivne osapool ning tema hoiakutest ja teadmistest oleneb palju. Loomulikult ei saa üksik töötaja suurel määral mõjutada tööheaolu kogu organisatsioonis, aga oma töö eest saab igaüks vastutuse võtta.

Juht võib rikkuda või kasvatada tööheaolu

Organisatsioonides ei saa üle ega ümber juhtidest. Iga töötajat mõjutab kõige enam tema otsene juht, seega iga tasandi juhtide arendamine on väga oluline. Uuringutes on välja tulnud, et kõige olulisem on töötaja jaoks tunne, et juht toetab teda. See tähendab, et ta on vajadusel olemas, temaga saab probleemidest rääkida ning ta aitab töötajal leida lahendusi, õppida ning parimal viisil oma tööd teha.

Sageli on probleem mitte juhtide soovimatuses, vaid info puuduses. Juhtidel ei ole informatsiooni, milline on töötajate tööheaolu ning kui see info on, siis ei osata sellega midagi peale hakata. On organisatsiooni huvides juhtidele tänapäevaseid tööheaolu juhtimise põhimõtteid õpetada.

Juht ei pea kõike ise välja mõtlema ning töötajatele valmis lahendusi pakkuma, kaasaegne organisatsioon loob võimalused töötajatele olulistes asjades kaasa rääkida.

Kuidas ise oma tööheaolu hoida ja kasvatada?

Väga oluline on, et töö meeldiks. Organisatsioon võib olla suurepärane, kolleegid ja juht toredad, aga kui töö ei innusta, siis pikaajaliselt muude tööheaolu teguritega seda lünka asendada ei saa. Töötajal võiks olla võimalus vähemalt mingil määral oma töö tegemise viisides, ajas ja kohas endal otsuseid vastu võtta.

Sageli tundub inimestele, et võimalusi töös midagi muuta ei ole ning tööd tuleb teha nii, nagu siiani tehtud on. Samas enamus ametikohtadel siiski on mingi võimalus oma tööd kujundada ning neid võimalusi tuleb aktiivselt otsida ning kasutusele võtta. Näiteks midagi uut õppida, siduda töö teemadega, mis huvi pakuvad, võtta kasutusele sobivad ajajuhtimise põhimõtted jne.

Kui aga olemasolev töökoht on tõepoolest muutunud rutiinseks ning ei paku enam arenguvõimalusi, siis tasub sellest personaliosakonnaga või juhiga rääkida. Oma karjääris oleme me kõik peamised otsustajad ning sellest, kuidas kujundame oma tulevikuvisiooni, sõltub ka meie edasine käekäik. Ka töökohavahetus on igati asjakohane samm, kui oodata on arengut.

Kindlasti on olulisel kohal ka töö ja eraelu tasakaalu hoidmine. Viimastel aastatel küll tundub, et inimesed ei istu enam kontorites nii palju ületunde, aga selle asemele on tulnud e-posti lugemine õhtul kodus ja nädalavahetustel või "ainult mõne kiire asja" tegemine puhkepäeval arvutis. Me ei pruugi ratsionaalselt tajudagi, et tasakaaluga töö ja eraelu vahel on probleeme, sest sellised väikesed, pealtnäha süütud tegemised ei tundu esialgu koormavad. Aga tasapisi võib ligi hakata hiilima rahulolematus ja see hakkab laienema ka teistesse valdkondadesse: võib tekkida pingeid kolleegide vahel, kriitikat juhtimise või organisatsiooni kohta jms. On väga oluline, et aju, keha ja meel saab tööst eemalduda ja puhata.

Põhjus, miks ühes töökohas on hea töötada, aga teises mitte, peitub selles, kui kõrge on organisatsioonis tööheaolu. Mõnes organisatsioonis on kas teadlikult või intuitiivselt tehtud valikuid praktikate ja organisatsioonikultuuri osas, mis töötajate tööheaolu toetavad ning sellisel juhul on töötajatel omakorda võimalus teha tulemuslikku ja kvaliteetset tööd.

Seotud märksõnad: töötaja, töökoht, tööheaolu
tarkvara

Veel samal teemal

Viimati lisatud artiklid samas rubriigis

  • Kõrgem palk on töökohavahetusel endiselt kõige olulisem kriteerium 21.02.2018

    Töötajatele on kõige olulisem kriteerium töökoha vahetusel endiselt kõrgem palk. Rohkem raha ja finantshüved on otsustavaks faktoriks 63% töötajatel, kui valitakse erinevate tööde vahel. Kõrgem palk on võtmekriteeriumiks kolmv ...
    Loe edasi..

  • Reedel, 23. veebruaril on lühendatud tööpäev 20.02.2018

    Eesti vabariigi aastapäev on sel aastal laupäeval, sellele eelnev tööpäev on kolme tunni võrra lühem. Riigipühal töötatud tundide eest tuleb aga maksta töötajale kahekordset töötasu.
    Loe edasi..

  • Palgakasvuga käib kaasas ka pensionide tõstmine 20.02.2018

    Sotsiaalministeerium on saatnud kooskõlastamisele riikliku pensioni 2018. aasta indeksi väärtuse kinnitamise eelnõu, millega saab uueks indeksi väärtuseks 1,076. See tähendab, et 1. aprillist kasvavad pensionid ja töövõimetoetuse päevamäär keskmiselt 7,6%.
    Loe edasi..

  • Tööturg täispööretel 19.02.2018

    Värske tööturustatistika kinnitab, et vähemalt töötaja vaatevinklist võetuna, püsib olukord tööturul suurepärane. Tööjõu nappus ja kiire palgakasv on saanud äriplaanide jätkusuutlikkuse lakmustestiks, kuid loodetaval ...
    Loe edasi..

  • Töötukassa teabepäev tööandjatele veebruaris 19.02.2018

    Veebruaris korraldab töötukassa teabepäeva tööandjatele Tallinnas. Teabepäeval räägitakse olukorrast tööjõuturul ja tutvustatakse töötukassa teenuseid tööandjatele. Külalisena teeb ettekande maksu- ja tolliam ...
    Loe edasi..

Vaata kõiki artikleid
 
puhkuste ajakava 2018
Töövahendid
Naljanurk

Raamatupidaja kontrollib töölähetusest saabunud töötaja kuludokumente.
"Mis astronoomiline summa see on?"
"See on arve hotelli eest."
"Aga kes andis Teile loa hotell ära osta?"

Uudised > Eelnõud
Kalender & arhiiv
E T K N R L P
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
« Veebruar 2018 »
Tööpäevade arv kuus 20
Töötunde kuus 157
Riigipühad: 24.02

Vaata tööajafondi..
E-POOD
Gallup
Kas koostate juba puhkuste ajakava?
 Jah
 Ei
 Ei tea
Äriregister
Kreedix
Maksu- ja tolliamet
Eesti KMKR otsing
  • Manpower
  • SimplBooks
  • epood
  • Avalik andbemaas
 
Koostööpartnerid
  RMP Eesti RMP Eesti OÜ Registrikood 11027462
KMKR EE100898345

Swedbank: EE582200221024811122
SEB Pank: EE221010220073067015
LHV Pank: EE117700771000732704

Jur. aadress: Rukki 18-8, Tallinn
Kontor: Mustamäe tee 5-607, Tallinn
Tel. 6 848 110
E-post: info@rmp.ee
RMP Eesti tooted Portaal RMP.ee
Uudiskiri Nädalakiri
Ajakiri Spetsialist

Raamatupidaja kalendermärkmik
Juhendraamat KÜ raamatupidamine
Juhendraamat MTÜ raamatupidamine
Dokumendinäidised

KOOLITUSED
Raamatupidamisteenus
Majandusarvestuse põhitõed

RSSFacebookTwitter
RMP.ee Kontakt
Uudised
Kasutajatingimused
Foorumi tingimused
Koostööpartnerid
REKLAAM
Tagasiside

STATISTIKA
252997  Foorumi postitust
345  E-poe toodet
88  Koolitust
23092  Artiklit
52440  Registreerunud kasutajat
36150  Nädalakirja tellijat
33364  Pers. pakkumise tellijat
Lugeja staatus  KÜLALINE
   - ei näe spetsialistide artikleid
   - ei kehti soodustused
   - ei saa populaarset uudiskirja Nädalakiri

REGISTREERU


 REGISTREERUNUD KASUTAJA
   + kõik artiklid sisselogimisel nähtavad
   + PDF ajakiri Spetsialist tasuta
   + uudiskiri Nädalakiri e-postile
   + soodustused RMP Eesti koolitustele

Logi sisse
 

© RMP Eesti OÜ 2004-2017