Raskeveokite juhid ei pea lugu puhkeajast

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Lõuna-Eestis toimunud prefektuuride ühisel kommertssõidukite reidil tuvastasid liikluspolitseinikud tõsiseid rikkumisi, mis olid peamiselt seotud töö- ja puhekaja nõuete eiramisega ning raskeveokitele lubatud masside ületamistega.

15.-17. maini korraldasid politsei- ja piirivalveameti neli prefektuuri koostöös maanteeametiga ühise kommertssõidukite kontrolli Lõuna-Eestis. Sel korral keskenduti sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja nõuete, sõidukite tehnoseisundi, masside ja mõõtmete ning veoste nõuetekohase paigutamise ja kinnitamise kontrollimisele. Kolmel päeval kontrollisid korrakaitsjad kokku 282 sõidukijuhti, kellest 217 juhtisid raskeveokeid. Alustati 90 väärteomenetlust.

Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse liiklusgrupi välijuht Hanno Viibuse sõnul on jätkuvalt suuri probleeme kommertssõiduki juhtide toime pandud rikkumistega. "Viimane kontroll näitas taas, et paljud autojuhid ei võta töö- ja puhkeaja nõudeid piisavalt tõsiselt. Avastasime teiste seas sõidumeerikuga manipuleerinud sõidukijuhi, kes oli teel olnud järjest pea ööpäeva ja läbinud pool Euroopat. Kusjuures juht oli selliselt pausi pidamata sõitnud mitmel korral. Raskeveoki juht tekitab liiklusõnnetusse sattudes kordades suuremad kahjud kui sõiduauto. Seetõttu on väga oluline, et meie teedel sõidaksid puhanud autojuhid, kes suudaksid ohuolukordades operatiivselt reageerida. Kontrolli käigus tuvastasime ka viis maakonnaliinide bussijuhti, kes ei olnud kinni pidanud töö- ja puhkeaegadest," lisas Viibus.

Kontrollide käigus fikseeriti 19 raskeveokil lubatud kaalu ületamine, kus paaril juhul ületas sõiduki mass ligi viiendiku sõidukile lubatust. Tehnilistel põhjustel kõrvaldati liiklusest kolm veokit ja 18 suunati erakorralisele tehnoülevaatusele "Ülekaalus veoautodega liigeldes peab arvestama, et suurem mass halvendab oluliselt auto sõiduomadusi ning tekitab kahju teedele, auto rehvidele ja konstruktsioonidele. Samuti hakkasid silma raskelt ülekoormatud haagistega liiklejad, kes ei teadvusta endale, et kerged ja väiksemad haagised ei ole mõeldud suurte ja raskete veoste vedamiseks. Ebamõistlikult koormatud haagis muudab autorongi ohuolukorras juhitamatuks," lisas Viibus.

Eraldi toob politsei välja teetasu tasumise kohustuse veoautode omanikele. Kahekümne ühel Eesti kohalikul veoauto omanikul oli sõiduki eest teetasu tasumata, kuigi see nõue kehtib juba aasta algusest.

Sõiduautodega liiklejatest jäid silma kaks juhti, kes ületasid lubatud sõidukiirust 40-60 kilomeetrit tunnis ja üks narkojoobes autojuht. Lisaks eelmainitule tegelesid korrakaitsjad kolme päeva jooksul ka teiste väiksemate rikkumistega.

Allikas:  BNS

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll