Sotsiaalministeerium loob tööelu infosüsteemi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Sotsiaalministeerium alustab augustist tervikliku tööelu infosüsteemi (TeIS) loomist, mis toob ühte iseteeninduskeskkonda kokku tööandjale, töötajale ja tööinspektsioonile suunatud e-teenused.

Infosüsteem aitab tööandjal lihtsamalt luua ohutu ja tervist säästva töökeskkonna ning täita töötervishoiu ja tööohutusega seotud kohustusi. Tööinspektsioonil võimaldab tõhusamalt teavitada tööandjaid ja töötajaid ning teha järelevalvet, samuti väheneb tööandja, tööinspektori ja teiste osapoolte ning ametnike halduskoormus.

Seega pakub uus süsteem andmete ühiskasutamist tööandja, töötaja ja tööinspektsiooni vahel, võimaldades tööinspektsioonil samal ajal teha tõhusat töökeskkonna ja töösuhtealast järelevalvet ning korraldada sihipärast teavitamist, seisab töövõimet hoidva ja säästva töökeskkonna arendamise eelnõu seletuskirjas.

Kuna töökeskkonna ja töösuhtealase järelevalve ning vastava teavituse eest on vastutavaks asutuseks tööinspektsioon, viib tööelu infosüsteemiga seotud tegevusi ellu tööinspektsioon. Inspektsioonile on selleks planeeritud eelarvelised vahendid kokku summas 1 530 000 eurot.

Tööelu käsitlevad infotehnoloogilised andmelahendussüsteemid toetavad tööandjaid töötingimuste parandamisel ja tervislike töötingimuste kujundamisel   ning   töötajaid tööturul püsimisel ja tööturult väljalangemise korral tööturule naasmisel.

Allikas:  BNS
Märksõnad:

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll