Tööinspektsioon andis poole aastaga nõu enam kui 22 600 korral

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Inimesed on tööinspektsiooni juristide poole tänavu poole aasta jooksul pöördunud enam kui 22 600 korral, enim kasutati infotelefoni teenust.

Tööinspektsiooni teabeosakonna juhataja Kristel Plangi sõnul on tööinspektsiooni juristi infotelefonis poole aastaga vastatud 17 802 kõnele. Samas perioodis on lisaks vastatud 2624 e-kirjale. Juristi vastuvõtul tööinspektsiooni erinevates kontorites käis selle aasta esimesel poolaastal kokku 2195 inimest.

Tööinspektsiooni peadirektori asetäitja töösuhete järelevalve ja õiguse alal Meeli Miidla-Vanatalu hinnangul näitab nõustamise statistika, et jätkuvalt pöördutakse tööinspektsiooni poole kõige enam seoses töölepingu ülesütlemisega. "Nii töötajad kui ka tööandjad tunnevad huvi, millised on seaduses sätestatud etteteatamistähtajad, millised hüvitised ja sotsiaalsed garantiid ühe või teise paragrahviga kaasnevad," sõnas Miidla-Vanatalu BNSle.

Miidla-Vanatalu sõnul on töötajate mureks ka saamata jäänud töötasu ning töölepingu lõppemisel saamata lõpparve. "Sageli ei teata, millest lõpparve koosnema peab, kas ainult viimasest töötasust või peab tööandja veel midagi maksma. Näiteks aegumata ja kasutamata puhkuse hüvitis või muud hüvitised. Töölepingu lõppemine tekitab alati inimeses teatava stressi, seega tahab ta veenduda, et kõik oleks korras ja seaduspärane. Tööandjad pelgavad vaidlusi, seega on neil huvi, et kõik töötajaga seotud dokumendid saaksid korrektselt vormistatud."

"On ka hooajalisi teemasid, näiteks aasta alguses töötasu alammääraga seotud teemad ja suvel puhkuste teema," lisas Miidla-Vanatalu.

Uueks probleemiks on Miidla-Vanatalu sõnul saanud töötamise registri kannete teema. "Sellest on saanud nagu omaette töökiusamise vorm, kui tööandja ja töötaja suhted keeruliseks muutuvad. Kui tööandja ei ole töötaja äraminekuga nõus, siis keeldub ta kannet tegemast, mis aga tähendab, et töötaja ei saa ennast näiteks vajadusel töötukassas arvele võtta. See aga tähendab inimesele täiendavat asjaajamist, sest kui tööandja ise kannet ära ei paranda, saab seda teha ainult töövaidluse käigus – töövaidluskomisjonis või kohtus, kuid ainult koos teiste nõuetega," sõnas ta.

Alates käesolevast aastast pakub tööinspektsioon kõigile töötajatele ja tööandjatele tasuta konsultatsioone töökeskkonna ja töötervishoiu valdkonna küsimustes. Töökeskkonna konsultantide poole saab pöörduda tööinspektsiooni üldaadressil ti@ti.ee.

Tööinspektsiooni juristi poole saab pöörduda infotelefonil 640 6000 või e- kirja aadressil jurist@ti.ee. Tööelu puudutavatele küsimustele leiab vastused ka tööelu portaalist. Lisaks on riik loonud ettevõtjatele mugava võimaluse teha riskianalüüs Tööbik portaali.

Allikas:  BNS
Märksõnad:

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll