Üha rohkem tarbijaid sooritavad ostu e-poodidest

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Äri nii füüsiliselt kui ka virtuaalselt ajavad kaubandusettevõtjad nendivad Äripäevas, et kaalukauss hakkab vaikselt vajuma e-kaubanduse poole ehk üha rohkem tarbijaid eelistavad sooritada ostu e-keskkonnas. 

EMT seadmete ja jaemüügi grupi juht Heiko Sõro ütles, et Elion ja EMT müüvad üha rohkem kaupa e-kanalite kaudu. Tema sõnul jääb e-poodide osakaal kogumüügist praegu 25–30 protsendi vahele, aga e-kanalite kampaaniate ajal, näiteks Elioni ostuööl, ületab veebimüük juba 30 protsenti. "Usume, et paari aasta jooksul pöördub vahekord e-poodide kasuks ja valdav osa kaubast ostetakse just e-kanalite kaudu," ütles Sõro.
 
Elektroonikapoe Onoff omanik Dennis Jansen ütles, et möödunud aasta oli firmale majanduslikult raske, aga 2012. aastal eraldi ettevõttena käima lükatud e-pood läks asja ette. Möödunud aastal oli Onoff Online käive üle miljoni euro. Sel aastal plaanib ettevõte veebiplatvormi arendamisse veel investeerida ja lähema kolme aastaga liikuda ka välisturgudele.
 
Laiemat e-kaubanduse tõusutrendi on täheldanud ka Baltika Grupi turundus- ja müügidivisjoni direktor Kati Kusmin, kelle sõnul läheb Montoni e-poel hästi. "Müügikasv selle aasta algusest võrreldes eelmise aasta sama ajaga on olnud üle 40 protsendi," lausus ta. Kusmin ütles, et lähiaastatel muutub e-kanal Baltikale ilmselt aina tähtsamaks ja e-poodi pannakse müüki ka firma teised brändid.
 
Kahel viimasel aastal on e-poe pidajate arv Eestis märgatavalt kasvanud. Näiteks e-kaubanduse liidus on praegu 82 liiget ehk peaaegu kaks korda rohkem, kui oli kaks aastat tagasi. Liidu tegevjuht Merike Kangur ütles, et ühelt poolt tuleneb e-kaubandusega tegelevate ettevõtete arvu kasv sellest, et inimesed julgevad e-kauplusi usaldada, mis omakorda võimaldab kasvada ettevõtete käibe- ja kasuminumbritel ning end seeläbi reklaamida.
 
Kanguri sõnul on uute e-kauplejate seas palju neid, kes on tahtnud oma tavapoe kõrvale veebiplatvormi arendada. Samas on tema sõnul olnud ka juhuseid, kus e-poe pidaja on otsustanud ka tavapoe avada.
 
Virtuaalses poes ei saa kunagi ruum otsa, nimetavad ettevõtjad veebipoe suurima eelise.
 
Elektroonika müügi juures on ruum ja valikuvõimalus eriti oluline, ütles Onoffi omanik Dennis Jansen. Ta ütles, et mobiili- ja kaameratootjad toodavad ühte marki telefoni või kaamerat reeglina erinevates värvides. "Kui tavapoes on iga marki toodet saada ühes värvis, kuna väljapanekuks rohkem ei mahu, siis veebist saab tellida toodet kõigis neis värvides, mida tootja on tootnud," rääkis ta.
 
Eriti kasulik on veebipood siis, kui müüakse suuremaid esemeid, lausus ka EMT seadmete ja jaemüügi grupi juht Heiko Sõro. Näiteks müüvad EMT ja Elion tema sõnul umbes 80 protsenti teleritest just veebipoe kaudu.
 
Janseni hinnangul muutub e-pood kasutaja vastu üha sõbralikumaks, näiteks on kliendile vastu tuldud erinevate maksevõimalustega. Kodumasinaid ja tehnoloogiavidinaid ostetakse sageli järelmaksuga ja veebi vahendusel saab klient kiiresti vastuse, kas ta saab kauba eest järelmaksuga tasuda või mitte. Varem pidi selleks poodi kohale minema.
 
Baltika Grupi turundus- ja müügidivisjoni direktor ­Kati Kusmin tõi välja ka mugava tagastuspoliitika – kui ese ei sobi, saab selle postiga tagasi saata.
Allikas:  BNS
Märksõnad: ,

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll