Alates 1. veebruarist 2009 muutub pensionide, toetuste ja hüvitiste väljamaksmise kord

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Sotsiaalkindlustusamet saatis 2008. a novembri lõpus välja ligi 145 000 kirja neile riiklike pensionide, toetuste ja hüvitiste saajatele, kes kasutavad oma raha kättesaamiseks Eesti Posti teenust. Kirjale on lisatud ka avalduse blankett. Järgnevalt võite tutvuda teavituskirja sisuga, kirja lõpuosas on võimalus avalduse blanketi väljatrükkimiseks.

Teavituskiri

Alates 1. veebruarist 2009  postkontorist enam pensioni, toetusi ja hüvitisi välja võtta ei ole võimalik. Edaspidi on Teil raha kättesaamiseks alljärgnevad võimalused, mille hulgast valige endale kõige sobivam variant.

  • Raha kantakse panka riigi kulul – Teie arveldusarvele

Kui Teil juba on arveldusarve, saate oma pensioni, toetuse või hüvitise olemasolevale arveldusarvele kanda. Kui Te arveldusarvet ei oma, siis on seda võimalik avada pangakontorites, postkontorites töötavates postipankades või pangabussides. Te saate pangakaardi, millel on palju kasutusvõimalusi – sellega saab tasuda ostude eest kauplustes, teha pangaautomaadis makseid, võtta välja sularaha, sõlmida otsekorralduslepinguid jpm.

  • Raha kantakse panka riigi kulul – Teise isiku arveldusarvele

Raha kantakse teise isiku arveldusarvele (ka juriidilise isiku arveldusarvele, sealhulgas ka kohaliku omavalitsuse arveldusarvele). See on sobiv variant siis, kui Te mingil põhjusel ei saa oma arveldusarvet kasutada või kui Teil oma arveldusarve puudub. Enne otsuse tegemist kaaluge seda valikut põhjalikult ja soovi korral paluge pangas endale selgitada sellega kaasneda võivaid tagajärgi. Avalduse, milles soovite summade väljamaksmist teise isiku pangakontole, saate vormistada isikut tõendava dokumendi ettenäitamisel pensioniameti klienditeeninduses üksnes Teie ise. Avalduse võite saata ka posti teel, kuid sel juhul peab see olema tõestatud notariaalselt.

  • Kui Teie arveldusarve asub välisriigis, siis kantakse raha panka Teie enda kulul.

     

  • Posti teel kojukandena Teie enda kulul 

Võimaluse raha kättesaamiseks posti teel kojukandena Teie enda kulul võite valida siis, kui olete pensionär või puuetega inimeste sotsiaaltoetuste saaja või vanaduspensioniikka jõudnud, välisriigist Eestisse elama asunud Eesti kodaniku, eesti rahvusest isiku ja temaga koos Eestisse elama asunud abikaasa, lapse ja vanema sotsiaaltoetuse saaja.

Kui otsustate käesoleva variandi kasuks, siis teadke, et Eesti Postil on õigus võtta iga isiku kohta tehtava kojukande eest tasu 60 krooni. Nimetatud tasu määr on Eesti Posti poolt kehtestatud ajavahemikuks 01. veebruar 2009 kuni 31. detsember 2009.

  • Posti teel kojukandena riigi kulul

Pensioni või puuetega inimeste sotsiaaltoetuste kojukannet riigi kulul võite taotleda juhul, kui olete sügava puudega töövõimetuspensionär või sügava puudega töövõimetuks tunnistatud rahvapensioni saaja või vanaduspensioniealine isik ja kui lisaks nimetatuile on teil liikumistakistus või kui te elate hajaasustusalal (asulatest ja bussi- või rongiliiklusteedest kaugel) ja teile on pangateenus raskesti kättesaadav.

Juhul, kui soovite posti teel kojukannet riigi kulul, tuleb avalduses täiendavalt märkida konkreetsed asjaolud, mis takistavad pangateenuse kasutamist ning asjaolud, mis on seotud liikumistakistusega või asjaolu, et elate hajaasustusalal. Nende andmete põhjal langetab pensioniamet otsuse, kas kojukande kulu kannab riik.

Kui Teile makstakse pensioni või puuetega inimeste sotsiaaltoetusi posti teel kojukandega ja samal ajal on Teil õigus ka peretoetustele või elatisabile, siis tuuakse ka need Teile postiga koju.

Eeltoodust tulenevalt palub Sotsiaalkindlustusamet Teil valida endale sobivaim väljamakseviis ning täita avalduse vorm, mis on lisatud käesolevale kirjale ja saata see postiga hiljemalt 15. detsembriks 2008 elukohajärgsele pensioniametile (ümbrik koos tagastusaadressiga on kirjale lisatud) või tuua see isiklikult pensioniameti klienditeenindusse. Pensioniametite klienditeeninduste asukohad on toodud kirja lõpus.

NB! Kui Te ei esita eespool nimetatud avaldust pensioniametile soovitud ajaks, siis me ei tea, missuguse raha kättesaamise viisi Te valisite ning seetõttu ei ole meil võimalik pensioni, toetusi või hüvitisi õigeaegselt välja maksta. Oma rahast Te ilma ei jää – pärast vastava avalduse ja isikut tõendava dokumendi esitamist pensioniametile makstakse saamatajäänud summad välja tagantjärele.

Pensioniametisse esitatava avalduse blankett *.doc   *.rtf   *.pdf

Täiendava info saamiseks palume pöörduda elukohajärgse pensioniameti klienditeenindusse või helistada infotelefonil 16106. Infotelefoni tööaeg on tööpäeviti 9.00-17.00. Pensioniametite klienditeenindused on avatud tööpäeviti 8.30-16.30.

Tallinna Pensioniameti klienditeenindused asuvad:
Tallinnas – Pronksi 12
Paides – Tallinna mnt 18
Raplas – Tallinna mnt 14 

Tartu Pensioniameti klienditeenindused asuvad:
Tartus – Põllu 1A
Jõgeval – Ristiku 3 
Põlvas – Võru 1 
Valgas – Kesk 12
Viljandis – Vabaduse pl 6
Võrus – Jüri 19A  

Pärnu Pensioniameti klienditeenindused asuvad:
Pärnus – Lai 14
Haapsalus – Jaama 15
Kärdlas – Leigri väljak 5
Kuressaares – Lossi 12 

Virumaa Pensioniameti klienditeenindused asuvad:
Rakveres – Tallinna 30
Jõhvis – Keskväljak 1
Kohtla-Järvel – Pärna 24 -1
Narvas – Malmi 5A       
 

Loe ka artiklit: 
Pensionite kojukande muudatusest

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll