Riigi sisebürokraatia vähendamiseks esitati 963 ettepanekut

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Rahandusministeeriumi algatatud riigi sisebürokraatia vähendamiseks laekus kokku 963 ettepanekut, millest ministeeriumidelt on 492, ametitelt 237, riigikantseleilt 20, põhiseaduslikelt institutsioonidelt 20 ja kohalikelt omavalitsustelt 194. 

Algatuse raames kaardistasid avaliku sektori asutused oma lisaväärtuseta tegevused. "Eesmärk on vähendada riigi sisest halduskoormust, eelkõige asututuste omavahelises suhtluses ja töökorralduses," ütles riigihalduse minister Arto Aas. "Hea meel on tõdeda, et asutused nii aktiivselt algatusega kaasa tulid ja esitasid kokku 963 ettepanekut. See näitab, et asutused mõtlevad kaasa, kuidas riiki efektiivsemaks muuta."

Kõige enam esitati ettepanekuid järgmiste valdkondade kohta: asjaajamise korraldamine (kirjavahetus, dokumendihaldussüsteemid),  eelarvestamine (riigieelarve strateegia ja riigieelarve koostamine, lisataotlused, kinnisvaraotsuste ettevalmistamine), strateegilise planeerimine (arengukavade, strateegiate jne koostamine, aruandlus, õigusloome (eelnõude väljatöötamiskavatsused, kooskõlastamine, kaasamine), hangete (ühishanked, menetlemine), personali- ja palgakorraldus (puhkuse- ja muud taotlused).

Rahandusministeerium viib juunikuus läbi laekunud ettepanekute esmase analüüsi ning esitab need seejärel kommenteerimiseks ministeeriumidele. Ministeeriumide tagasisidet ootab rahandusministeerium augusti lõpuks.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll