Faktid Omniva pakiautomaatide kohta, mida veel ei teadnud

Miks asuvad pakiautomaadi suured kapid kõige kõrgemal?

Aeg-ajalt uurib mõni klient, miks asuvad Omniva pakiautomaatidel suured kapid kõige ülemises reas. Suurde kappi tellitakse ju üldiselt raskemaid saadetisi ning neid on (eriti lühemal inimesel) teinekord tülikas kätte saada.

Põhjus on lihtne. Kui ülemises reas oleks suurte kappide asemel mitu rida väikeseid kappe, oleks kõige ülemise väikese kapi alumine serv kordades kõrgemal kui praeguse suure kapi puhul. See tähendab, et lühematel inimestel oleks üsnagi raske, et mitte võimatu, oma saadetist ilma abivahendita kätte saada, sest pisike kapp asuks ligi kahe meetri kõrgusel. Pakk ülemise rea suures kapis asub aga märkimisväärselt (rohkem kui 30 cm) madalamal.

Alternatiivina võiks ju ehitada pakiautomaadi madalamana, kuid see tähendaks, et pakke mahuks ühte automaati oluliselt vähem, sest kappe oleks vähem. Nii ongi praegune lahendus kujunenud kuldseks keskteeks pakiautomaadi kõrguse, mahutavuse ning lahtrite paigutuse osas. Kui siiski tekib raske saadetise ülevalt kättesaamisega probleeme, asuvad Omniva pakiautomaadid populaarsetes asukohtades, kus kindlasti leidub mõni abivalmis inimene, kes paki allatõstmisel abikäe ulatab.

Pakiautomaadi ekraan ja lumi – kuidas toimida?

Vastupidiselt levinud arvamusele ei ole Omniva pakiautomaatide ekraanid traditsioonilised puuteekraanid nagu nutitelefonidel või tahvelarvutitel. Tegemist on tavalise ekraaniga, mida katavad infrapunasensorid. Seetõttu on pakiautomaadi ekraanid mugavalt kasutatavad ka näiteks villaste käpikutega. Sensorid asuvad ekraani servades ning talvisel ajal võib ekraani servades asuv lumi need ära blokeerida. Ekraani tõrkumisel tasub kontrollida, et ekraani servad puhtad oleks.

Mida teha, kui aadresskleebist ei tule?

Esineb juhtumeid, mil pakiautomaat ei prindi välja aadresskaarti, olgu põhjuseks kas otsa saanud kleebisepaber või tõrkuv printer. Tegelikkuses võib pakiautomaadi juures vormistatud paki kappi panna ka ilma aadresskaardita, olles samal ajal kindel, et see liigub õige saajani ning pakk asetatakse talle määratud kappi. Kindluse huvides võib pakile kirjutada siiski saaja ja/või saatja telefoninumbri või pakikoodi.

Kuller korjab pakid pakiautomaadist ära, piiksutades need ükshaaval läbi ning aadresskaardi puudumisel saab kuller selle ise lisada. Andmed kappi sisestatud paki kohta on pakiautomaadis olemas. Küll aga soovitame segaduse vältimiseks ning kulleri töö lihtsustamiseks võimalusel alati kleepida pakile peale aadresskaart.


Kõik Eesti pakid sorteeritakse Tallinna logistikakeskuses

Jah, isegi Võrust Põlvasse saadetud pakk läbib öö jooksul mitmesaja kilomeetrise teekonna Tallinna ja siis tagasi. Praeguse süsteemi kohaselt liiguvad kõik saadetised kogu Eestist õhtuti Tallinna sorteerimiskeskusesse, kus sorteerimistöö teevad ära spetsiaalsed masinad. Paki- ja kirjasorteerimine toimub hilisõhtuti ning öösiti ja juba varahommikul liiguvad sorteeritud saadetised sama Tallinnasse sõitnud autoga maakonna jaotuskeskustesse tagasi. Jaotuskeskusest väljuvad hommikul kullerid, et pakiautomaadid uute pakkidega täita. Tsentraliseeritud sorteerimisega tehakse tööd kordades efektiivsemalt ning aeganõudev käsitsi sorteerimine kohalikus jaotuskeskuses jääb ära.

Oranž või hall?

Kuigi valdav osa Omniva pakiautomaate on oranžid, leidub mõne kaubanduskeskuse juures ka halle pakiautomaate. Oma tehnoloogia ja omaduste poolest on pakiautomaadid siiski identsed. Värvierinevus tuleneb konkreetse asukoha eripärast ning seal püstitatud nõuetest.

Õues asuv pakiautomaat on ilmastikukindel

Pole mingit põhjust muretseda, et õues asuv pakiautomaat pole ilmastikukindel. Automaadid on kuivad ning niiskuskindlad olemata ilmastikuoludest. Kuigi Omniva pakiautomaadid pole temperatuurikindlad, siis on testimise käigus selgunud, et saadetise sisetemperatuur püsib veel pikka aega pärast kappi ladustamist. Samuti on välisriigist saabuv toode suure tõenäosusega juba Eestisse transportimisel lennukis miinuskraade tundnud. Lisaks sellele pole ka ühegi ettevõtte pakke transportivad kaubikud temperatuurikindlad, seega lühiajaline pakane ei tohiks saadetise jaoks midagi uut olla.

Samuti ei seisa pakid automaadis üldiselt kuigi kaua. Statistika näitab, et enamikele pakiautomaadi pakkidele tullakse järele sama päeva jooksul. Enam kui viie aasta jooksul on esinenud vaid mõni üksik juhtum, kus erakordselt käre pakane on mõnele saadetisele liiga teinud.

Miks mõned pakiautomaadid on teistsugused kui teised?

Omniva pakiautomaadivõrgus on kahte tüüpi automaate – vanema generatsiooni ning uuema generatsiooni automaadid. Uuema generatsiooni automaadid moodustavad veidi üle poole kogu Eesti pakiautomaatidest ning need tunneb ära pakiautomaati kaunistavate kaarekeste järgi. Uue ja vana generatsiooni automaadid on täna oma funktsionaalsuselt veel sarnased – automaadist saab pakke teele panna ja kätte saada ning e-poele tagastada. Kuivõrd uuema generatsiooni automaadid töötavad Omniva oma tarkvara peal, siis rakenduvad sinna esimesena erinevad teenuseuuendused nagu näiteks elektroonilise kviitungi e-postile tellimise võimalus.

Allikas:  Omniva

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll