Isiku tuvastamise teenus haigekassa klienditelefonile helistades

Alates 20. septembrist saab haigekassa klienditelefonile helistades kasutada isiku tuvastamise teenust. Selle teenuse abil saab lihtsalt, turvaliselt ja kiiresti isikustatud informatsiooni oma ravikindlustuse, hüvitiste ja muu teabe kohta telefoni teel.

“Haigekassa saab isikuandmeid sisaldavat teavet väljastada üksnes juhul, kui ollakse veendunud teabenõudja isikusamasuses. Tänu isiku tuvastamise teenusele on ravikindlustusega seotud küsimustele võimalik vastuseid saada kiiresti ja mugavalt, ilma, et inimene peaks klienditeenindusse tulema või allkirjastatud pöördumist esitama,” selgitab haigekassa klienditeeninduse juht Ado Viik.

Isiku tuvastamise teenus ei sisalda veel digiallkirja andmise võimalust, kuid haigekassal on tulevikus plaanis ka see teenus kasutusele võtta.

Klienditeeninduse juhi sõnul ei ole haigekassa klienditelefonile helistades isiku tuvastamine kohustuslik ja üldinfot haigekassaga seotud teenuste kohta saab inimene ka ilma selleta. Küll aga julgustab haigekassa teenust kasutama.

“Uue teenuse kasutusele võtmine võib esialgu olla konarlik, kuna õpime ka ise ja õpetame kliente teenust uut moodi kasutama. Oleme tänulikud igasuguse tagasiside eest ning soovime head teenuse kasutamist,” ütleb Viik.

Kuidas saad teenust kasutada?

  • helistades klienditelefonile 669 6630 on võimalik valida, kas soovitakse küsida
    • üldinfot (vajutades 1) või
    • enda isiku andmetega seotud teavet, mille saamiseks tuleb valida enda tuvastamise viis Smart-ID (vajutades 2) või
    • mobiil-ID-ga (vajutades 3).
  • kui ollakse esmalt teinud valiku üldinfo saamiseks, kuid kõne käigus selgub enda isiku tuvastamise vajadus, on konsultandil võimalik kõne keskel tuvastamise protsess käivitada
  • teenust saad kasutada Haigekassa klienditeeninduse tööaegadel
    • E-N 8.30-16.30
    • R 8.30-14.00.
  • muretsema ei pea ka siis, kui ei ole Smart-ID või mobiil-ID teenuse kasutaja. Jätkuvalt saad isikustatud infot,
    • kui esitada digitaalselt allkirjastatud avaldus info@haigekassa.ee,
    • saata saab ka allkirjastatud avalduse postiga või
    • tullla klienditeenindusse koos isikut tõendava dokumendiga.
 

Millist teavet väljastatakse?

  • kindlustuse infot (enda kindlustus alus, kindlustaja, kindlustuse alguse, peatamise ja lõpu kuupäev)
  • perearsti nimistusse kuulumise infot (perearsti nimi, nimistusse kuulumise kuupäev)
  • haigekassa andmekogus olevate kontaktandmete infot (pangakonto, telefoni ja e-posti aadress, rahvastikuregistri järgne elukoha aadress)
  • euroopa ravikindlustuskaardi ja asendussertifikaadi infot (tellija, kehtivus, postitamise aadress)
  • esitatud Euroopa Liidu vormide ja avalduste ning EL tagasimakse taotluste menetlemise infot
  • hambaravi- ja proteesihüvitise limiidi perioodi ja jääki
  • töövõimetuslehe infot (periood, hüvitatud summa ja arvestamise alused, hüvitamise kuupäeva, konto number, raviasutuse andmed, kinnipidamised jne)
  • täiendava ravimihüvitise infot
  • haigekassale esitatud avalduste infot (maksuvaba tulu avaldus, WD-s registreeritud kliendi pöördumised)
  • erandkorras kompenseeritavate ravimite avalduste menetlemise infot
  • plaanilise välisravi taotluse menetlemise infot
  • esitada taotluseid makstud hüvitiste jm tõendite saamiseks (NB! Tõendi saadetakse krüpteeritult e-postiga või tähtkirjaga)
Allikas:  Eesti Haigekassa
Märksõnad:

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll