Juhised postipaki deklaratsiooni täitmiseks

Alates 1. juulist tuleb deklareerida kõik kolmandatest riikidest saabuvad saadetised. Tutvuge deklaratsiooni esitamise juhise ja videoga.

1. juulist rakendunud muudatused on suuremahulised ning seetõttu soovitab maksu- ja tolliamet enne deklaratsiooni täitmist tutvuda informatsiooniga, kust leiab juhendid ja vastused korduma kippuvatele küsimustele. Deklaratsiooni täites soovitatakse vaadata ka lahtrite juures olevaid selgitusi, mis aitavad klienti edasi. Need leiab klõpsates ⓘ sümbolile. Algselt esinesid süsteemis ka mõned tehnilised tõrked, kuid need on praeguseks lahendatud.

Peamised küsimused deklaratsiooni täites puudutavad transpordidokumendi numbri (tracking number) ja eelneva dokumendi numbri (MRN) lahtrite täitmist. Need numbrid on leitavad kuller- või postiettevõtte poolt edastatud kauba saabumise teatisel.

Näiteks Omniva saadab klientidele paki deklareerimise teate, millele on lisatud link. Kui lingile vajutada, siis on näha vajaminevaid numbreid.

Samuti on tekkinud küsimusi saatja aadressi sisestamisel, eriti juhtudel, kui pakk on tellitud Aliexpressist. Kui tegemist on Omniva pakiga, siis tuleks deklaratsiooni esimesel lehel märkida linnuke lahtrisse “Kliendi nõusolek”. Nii saab kasutada andmeid, mille Omniva on juba maksu- ja tolliametile edastanud ning need andmed (sh saatja aadress) kuvatakse automaatselt deklaratsioonile.

Kui paki puhul ei ole võimalik Omniva poolt edastatud andmeid kasutada, siis saab täpsustada aadressi posti- või kullerettevõttelt või tellimuse kinnitusest. Samuti saab küsida täpsustust kauba saatjalt. Kui saatjaks on ettevõte, näiteks e-pood, siis ei pea saatja aadress olema majanumbri täpsusega.

Juhime ka tähelepanu, et saatekulude lahtrit täites on oluline märkida summa juurde valuuta. Seda ka juhul, kui saatekulud on null eurot. Samuti tuleks olla tähelepanelik, et deklaratsioonil märgitakse õige posti- või kullerettevõte. Sageli tekib klientidel probleeme deklaratsiooni esitamisega, sest Eesti Posti (ehk Omniva) asemel märgitakse ekslikult ettevõtteks DHL ja vastupidi.

Kui aga juhendeid järgides esineb siiski deklaratsiooni täites veateade, siis tuleb pöörduda tolliinfo poole. Seejuures palume teha kuvatõmmise kogu deklaratsioonist, mitte ainult veateatest. Nii saame kliente kõige kiiremini aidata.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll