Paberivaba digiraamatupidamise juurutamise arenguprogramm

Viimasel ajal on palju räägitud sellest, et infotehnoloogia areneb kiiresti ning nn robotid hakkavad tulevikus ära tegema mitmeid tööülesandeid. Raamatupidajad siiski tööta ei jää, vaid muutub töö iseloom. Et konkurentsis püsida, tuleb pidevalt juurde ja ümber õppida.

Sihtgrupp

Raamatupidajad, finantsjuhid, ettevõtete juhid, ettevõtjad ning kõik, kes soovivad tõsta kvalifikatsiooni raamatupidamise valdkonnas.

Eesmärk

Aidata ettevõtetel üle minna osaliselt või täielikult paberivabale raamatupidamisele. Arenguprogrammi läbinu teab:
  • Millised eeldused peavad olema täidetud, et paberivaba raamatupidamisega alustada?
  • Mis on kõige suuremateks takistusteks ja kuidas neid ületada?
  • Millised on majandusarvestuse automatiseerimise etapid?
  • Praktilisi nõuandeid dokumentide digitaalseks haldamiseks ja arhiveerimiseks raamatupidamises
  • Millised on osapoolte õigused, kohustused ning vastutus andmete töötlemisel?
  • Millised on andmekaitse nõuded raamatupidamise ja palgaarvestuse, andmete/dokumentide säilitamisele?
  • Mida on vaja teada reaalajamajandusele üleminekul?
  • Kuidas kahe tuntuma raamatupidamistarkvara abil praktiliste näidete põhjal muuta ettevõte paberivabaks?
  • Kuidas minna üle paberivabale personali- ja palgaarvestusele?
  • E-andmevahetuse võimalused, mis võimaldavad vähem käsitööd ja kiiremat infovahetust

Teemad ja ajakava

I ÕPPEPÄEV 24. november 2020

10.00-14.00 Millised eeldused peavad olema täidetud, et paberivaba raamatupidamisega alustada? Egle Vainula
  • Ülevaade majandusarvestuse automatiseerimise hetkeseisust ja võimalused
  • Kuidas kolida paber pilve?
  • Mis on kõige suuremateks takistusteks ja kuidas neid ületada?
  • Majandusarvestuse automatiseerimise etapid
  • Riskid ja nende maandamine
  • Alusta lihtsamast:
    • vii kulu- ja lähetusaruanded paberilt digitaalseks
    • lihtsusta pankadega andmevahetust; näiteid päris elust, kuidas need toimivad erinevates pilvepõhistes raamatupidamistarkvarades (Merit, Directo, Erply, SmartAccounts, SimplBooks)

II ÕPPEPÄEV 3. detsember 2020

13.00-16.30 Muuda ettevõtte raamatupidamine paberivabaks Directo raamatupidamistarkvara abil Egon Leego ja Terje Simonov
  • Directo üldtutvustus ja kasutusmugavused
  • Paberivaba aruandlus – tulemusest põhjuseni
  • Paberivaba dokumendiliiklus
  • Digitaalne dokumentide kinnitusring
  • Operatiivne andmevahetus pankadega
  • Paberivaba koostöö partneritega.

III ÕPPEPÄEV 16. detsember 2020

13.00-16.30 Muuda raamatupidamine paberivabaks Merit Aktiva ja Merit Palga abil Jekaterina Legovitš
  • Alustamine - kuidas alustada Merit Aktivaga / Merit Palgaga?
  • Kuidas andmete sisestuse pealt aega kokku hoida ja vältida sisestusvigu? - E-arved ja arvete digiteerimine
  • Arvete laekumiste ja tasumiste automatiseerimine. Pankade automaatika
  • Deklaratsioonide ning aruannete esitamine masin-masin liidestusega.
  • KMD, TSD, Majandusaasta aruanne jne
  • API liidestused - mis on API? Millised on Meriti API partnerid?
  • Paberivaba palgaarvestus Merit Palgaga

IV ÕPPEPÄEV 14. jaanuar 2021

E-andmevahetuse võimalused - vähem käsitööd ja kiirem infovahetus
13.00-14.00 Miks valida Omniva e-andmevahetuse võimalused? Janne Piller
  • Sissejuhatus ehk mis on e-arved ja kuidas need raamatupidaja tööd lihtsustavad?
  • Konteerimine sh ridade summeerimine ja mallide loomine
  • Ostuarvete kinnitusringile suunamine
  • E-kuluaruandlus
  • Digiarhiiv ja selle võimalused
  • Asendaja määramine puhkuse või eemaloleku ajaks
  • Audiitorile õiguste andmine
14.15-16.30 Miks valida Telema e-andmevahetuse võimalused? Hele Hammer
  • Ostuarvete käsitluse parim praktika maailmas. Kas ja mis sellest on kohaldatav Eestis?
  • E-arved, ostuarvete elektroonilised kinnitusringid, tarnijaportaalid
  • Mis kasu on e-arvetest vastuvõtjal? Aga saatjal?
  • Kas e-arveid saab ka välismaa hankijatelt?
  • Lisaks e-arvetele võiks ka e-tellimusi, e-saatelehti ja e-vastuvõtukinnitusi vahetada - kuidas?

V ÕPPEPÄEV 21.01.2021

Palga- ja tööajaarvestus. Kuidas minna üle paberivabale personali- ja palgaarvestusele?
13.00-14.30 Paberivaba personali- ja palgaarvestus AS Fujitsu Estonia abil Gerli Toomepuu, Kaidi Neeme
  • Andmete sisestamine – kuidas vähendada rutiinseid tegevusi?
  • Kuidas tagada palgaarvestuseks up-to-date andmed?
  • Ajamahukamad tegevused personaliosakonnas – puhkuseavalduste digitaliseerimine
  • Ajamahukamad tegevused palgaarvestaja töös – reaalsed töötunnid vs planeeritud tööaeg
14.45-16.30 Miks valida Wemply paberivaba personali- ja palgaarvestus? Karl-Kristjan Luberg
  • Kuidas digitaliseerida tööaja- ja puhkusearvestus?
  • Kuidas ettevõtte tööd efektiivselt planeerida?
  • Personali- ja dokumendihalduse viimine ühtsele
  • pilveplatvormile
  • Erinevad viisid tööaja mõõtmiseks
  • Aruandlus ettevõtte töö lihtsustamiseks ja analüüsimiseks
  • Töö- ja palgaarvestustarkvarade liidestamine

VI ÕPPEPÄEV 11.veebruar 2021

13.00-16.30 Praktilised nõuanded dokumentide digitaalseks haldamiseks ja arhiveerimiseks raamatupidamises Kari Maripuu
  • Kus raamatupidamisega seotud andmeid säilitada?
  • Miks on vajalik säilitada raamatupidamise algdokumente mujal kui raamatupidamise tarkvaras?
  • Millisel kujul andmeid säilitada?
  • Kui kaua raamatupidamise andmeid on vaja säilitada?
  • Kes vastutab ettevõttes raamatupidamise andmete säilimise eest?
  • Fookuses on dokumentidega seotud elutsükkel:
    • loomine
    • menetlemine
    • allkirjastamine
    • jagamine
    • arhiveerimine
    • näited praktika baasilt
  • Kuidas arhiveerida dokumente, kuhu, mis nimetuse all, et dokumendid vastaksid seadustele ja EMTA nõuetele?
  • Koostame oma dokumendipuu, millega lähed tagasi oma kontorisse ja rakendad õpitud teadmised praktikasse

VII ÕPPEPÄEV 18.veebruar 2021

Millised on osapoolte õigused, kohustused ning vastutus andmete töötlemisel? Andmekaitse seadusest tulenevad nõuded raamatupidamises.
13.00-14.30 Kellele kuuluvad raamatupidamise andmed? Marit Savi
  • Millised andmed on raamatupidamise andmed?
  • Kas andmetel üldse on omanik?
  • Millised on raamatupidamise andmetega seotud põhilised töötlustoimingud?
  • Kuidas reguleerida andmete töötlemist erinevate osapoolte nagu lõppklient, teenusepakkuja, tarkvara pakkuja vahel?
  • Millised on osapoolte õigused ja kohustused andmete töötlemisel?
  • Kes vastutab andmetega töötlemisega seotud nõuete rikkumise eest?
14.45-16.15 Andmekaitse nõuded raamatupidamise ja palgaarvestuse andmete ning dokumentide säilitamisel Alice Salumets
  • Sissejuhatus – mis on isikuandmed, miks neid kaitsma peab?
  • Mis puutumus on raamatupidamisteenuse pakkujal isikuandmete kaitsesse?
  • Vastutav vs volitatud isikandmete töötleja ning sellega kaasnev vastutus
  • Isikuandmete töötlemise põhimõtted raamatupidamisteenuse osutamisel, sh kuidas ja kellele peaks olema juurdepääs isikuandmetele?
  • Mis saab peale lepingu lõppemist isikuandmetest?

VIII  ÕPPEPÄEV 3. märts 2021

Mida on vaja teada reaalajamajandusele üleminekul? Kogemuslood edukast raamatupidamise digitaliseerimisest
13.00-14.30 Mida on vaja teada reaalajamajandusele üleminekul? Sirli Heinsoo
  • Reaalajamajandus – mis see on?
  • Mida on vaja reaalajamajandusele üleminekuks?
  • Kuidas mõjutab reaalajamajandus ettevõtluskeskkonda?
  • Milline on Eesti reaalmajanduse visioon aastatakse 2020-2027 ja kuidas see ühildub meie naaberriikide ja Euroopa Liidu tegevustega?
  • Millised on lähiaastateks planeeritud tegevused?
  • Kuidas iga raamatupidaja, finantsjuht ja ettevõtja saab sellele kaasa aidata.
14.45-16.30 Parim praktika: kogemuslood edukast raamatupidamise digitaliseerimisest Anneli Aljas
  • Näited edukast digitaliseerimisest ettevõtete baasil, millega sõidujagamisfirma Bolt finantsjuht Anneli Aljas on seotud olnud.
Õppetöö toimub väikestes gruppides ja kohtade arv on piiratud! Õppe kogumaht on 50 AT, millest iseseisev töö 12 AT. Koolituspäevad on interaktiivse ülesehitusega, kus toimub koolitaja ning osaleja vaheline dialoog ning praktilised harjutused. Lisaks saavad osalejad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb elektroonilise kirjaliku arvestusega. Tunnistuse saavad kõik need, kes on läbinud 7 õppepäeva 8-st ja teinud programmi lõpus kirjaliku arvestuse. Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus jätab endale õiguse teha kavas muudatusi.

Osavõtutasu

  • Hind 1512 EUR + km 20%

Tegemist on online-koolitusega (va 3. märts toimub Radisson Blu Hotel Olümpia (Liivalaia 33, Tallinn)

Lektorid

  • Egle Vainula eLMEK Accounting OÜ, juhatuse liige, vandeaudiitor
  • Egon Leego Directo OÜ, müügidirektor
  • Terje Simonov Directo OÜ, müügispetsialist
  • Jekaterina Legovitš AS Merit Tarkvara, tarkvara konsultant-raamatupidaja
  • Hele Hammer Telema AS tegevjuht, EBS-i finantsjuhi arenguprogrammi juhtivõppejõud
  • Janne Piller Omniva, arvekeskuse konsultant
  • Gerli Toomepuu AS Fujitsu Estonia, Persona konsultant
  • Kaidi Neeme AS Fujitsu Estonia, Persona meeskonnajuht
  • Karl-Kristjan Luberg Wemply tööaja-, puhkuse- ja personaliarvestus; juhataja
  • Kari Maripuu Infore, AS tegevjuht; BrightSpart OÜ tegevjuht ja omanik
  • Alice Salumets Rödl & Partner Advokaadibüroo OÜ, vandeadvokaat, juhatuse liige
  • Marit Savi Advokaadibüroo TARK, vandeadvokaat ja partner
  • Anneli Aljas sõidujagamisfirma Bolt (endine Taxify) finantsjuht
  • Sirli Heinsoo Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, siseturuosakond, reaalajamajanduse projektijuht

Loobumine

  • Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile).
  • Osaline taganemine on võimalik 29 - 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile).
  • Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva.
  • Tellimusest taganemiseks esitab Klient EKKKle e-kirja teel taotluse (info@eestikonverentsikeskus.ee), kuhu märgib Sündmuse nime ja kuupäeva ning osaleja nime, millest soovib taganeda.
  • Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.

Registreerimine

Registreerimine on lõppenud.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll